Další Češi si stěžují na Travel Service. Miroslav (58): Čekali jsme 37,5 hodiny!
Nekonečné čekání na letišti a strach o život! Podobně jako nyní cestující z Egypta dopadl i Miroslav Sláma (58) z Prahy. Na letadlo čekal 37,5 hodiny. A odškodnění prý nedostal žádné.
„Bylo to při letu s leteckou společností Travel Service z Dominikánské republiky,“ řekl Blesku. Jejich letadlo mělo mezipřistání na Kubě. Když se mělo letět dál, ani napotřetí se nepovedlo vzlétnout. „Když už jsme se potřetí rozjeli a prudce zabrzdili, že to šlo skoro do smyku, lidé už měli skutečně velký strach,“ líčí muž z Prahy.
Nikdo z letadla plného Čechů nevěděl, co se děje. „Vždy nás odvezli do odletové haly, a pak zase zpátky do letadla. Trvalo to hodiny, a nikdo ale nebyl schopný říct, proč jsme neodletěli. Jen něco utrousili o technické závadě na letadle,“ popsal Miroslav Sláma. Všechny cestující po třetím neúspěšném pokusu odvezli do hotelu, kde se po vleklém zapisování všichni ubytovali. Letělo se až druhý den.
Problém s odletem nebyl jediný. Miroslav Sláma a jeho manželka prý dostali v náhradním letadle místa až vzadu a byla jim velká zima. „Věděli jsme, že lidé na předních sedačkách dostali třeba i dvě deky. Upozornil jsem stevarda, že chceme také, ale měli jsme už smůlu,“ zlobí se ještě dnes při vzpomínce na návrat z dovolené v únoru před třemi lety.
Další problém nastal, když se cestující po přistání v Praze ptali na odškodnění. „Tvrdili, že to nebude problém, a vše s námi sepsali. Jenže pak už se nikdo neozval. Hodili to do autu,“ řekl Sláma a pokračoval: „Přitom nám vznikla škoda. Jsem podnikatel a měl jsem nasmlouvané zakázky. Byli tam lidé, kteří měli domluvená jednání. Navíc jsme museli zaplatit i více peněz na letištním parkovišti za další dny navíc.“
VÝZVA BLESKU: Máte podobné zkušenosti s cestováním? Pište na tip@blesk.cz!
Právník Petr Novák: Měli nárok na odškodnění
„Panu Slámovi stejně jako ostatním cestujícím z daného letu vznikl nárok na kompenzaci ve výši 600 eur. Existují sice důvody, kdy letecký dopravce není za zpoždění odpovědný, a není tak povinen odškodnění hradit. Nicméně se musí jednat o zcela mimořádné okolnosti, kterým dopravce nemohl zabránit. Technická závada na letadle obecně mezi tyto okolnosti nepatří.
Bohužel vzhledem k tomu, že let se uskutečnil už v únoru 2014, tak je nárok promlčen. Neznamená to sice, že by nárok zanikl, ale v případě soudního řízení a námitky promlčení vznesené protistranou by nebyl soudem přiznán. Promlčecí lhůta činí u náhrady škody tři roky. Cestující tak mají spoustu času na řešení svého nároku, ale určitě je lepší začít co nejdříve,“ uvedl právník Petr Novák.
Jak žádat aerolinky o odškodnění a na co si dát pozor? Čtěte ZDE
VIDEO: Unikátní pohled na komplex brněnského letiště z řídicí věže
Já si myslím, že můžou být vůbec rádi, že se v pořádku vrátili domů !! Dnes už to není, co to bývávalo a doba je jiná a zlá- s tím by měl každý, kdo cestuje počítat a děkovat, když se v pořádku vrátí domů- živý !! a zdravý.