Zákazníci Aukra houfně hrozí odchodem. Portál zdražil a část funkcí „vypadla“

Autor: Zuzana Zelenková - 
12. 8. 2017
16:55

Hněv spojuje zákazníky dříve oblíbeného aukčního portálu Aukro.cz. Web se odpojil od polské platformy a od té doby na klienty dopadá jeden problém za druhým. Nejčastěji si stěžují na neúměrné zvýšení cen a na to, že jsou nyní nepoužitelné funkce, na které byli zvyklí. Na internetu proto houfně vyhrožují odchodem. Velcí prodejci navíc měli při přechodu na nový systém jinou péči ze strany webu než menší obchodníci. Portál ale tvrdí, že je všechno v pořádku.

„Podstata věci je, že Aukro zdražilo z 0,20 haléře za 1 aukci a 30 dnů vystavení na 2,80Kč. Takže ten, kdo má sběratelské věci jako známky, nálepky, knihy, nebo odznaky a soukromě je prodává, má dneska i 5 až 10 tisíc položek za měsíc,“ uvedl pro Blesk.cz jeden z nespokojených zákazníků Alexandr V.

České Aukro podle Alexandra nikomu dopředu neoznámilo, že se bude zdražovat. „Když to násobíme starým ceníkem Aukro Polsko 0,21 haléřů a novým Aukrem, tak poplatky bez provize jdou do tisíců za měsíc. A to není ještě prodej, ale jen vystavení předmětu. Dále Aukro nastartovalo jen stržení poplatků, aniž by program řádně fungoval. Nejde upravovat aukce, smazat fotografie, přidat účet a tak dále,“ dodal. Podle vyjádření Aukra byla pouze zrušena služba "Aukroshop". Ta umožňovala vystavovat 30 dnů, obvyklá výstavní doba je 10 dnů. Zdražení se prý týká dvou tisíc klientů.

Video Takto probíhala dražba dukáty za přibližně 18 milionů korun. - Tadeáš Provazník
1080p 720p 480p 360p 240p

Další zákaznice je ještě tvrdší, podle paní Zdeny se platforma stala nepoužitelnou. „V podstatě je to vše jen plácání do vody a prozatím se pro uživatele nic podstatného neopravilo. Já osobně prodej zastavuji a beru si „neplacenou dovolenou“ s otevřeným koncem. Je k zamyšlení, že se na Facebooku neozval žádný z velkých prodejců. Řekla bych, že mají jiné podmínky, jinak si to neumím představit, jak můžou „fungovat“, když je komunikace se zákazníky takřka nulová,“ posteskla si pro Blesk.cz. 

Aukro pro Blesk.cz potvrdilo, že s velkými prodejci opravdu jednalo jinak. Byli jsme s nimi v kontaktu prostřednictvím našich obchodních zástupců již dlouhou dobu před migrací a připravovali jsme se společně na to, aby byla úspěšně zvládnuta a výrazně to nenarušilo jejich obchodování,“ uvedl pro Blesk.cz mediální zástupce Aukra Miroslav Toman. 

Aukro: Všechno je v pořádku

Podle společnosti je všechno v pořádku. Na přelomu července a srpna proběhla „migrace“, kdy se česká platforma definitivně odpojila od polské. Ta si prý vyžádala zhruba dvoudenní odstávku portálu. Podle Aukra je pravda i to, že došlo ke komplikacím se službami, společnost ale má pracovat na jejich nápravě.

„Díky migraci se nyní dokáže Aukro rychleji přizpůsobit požadavkům tuzemských zákazníků. Na migraci se Aukro připravovalo déle než jeden rok, podílelo se na ní 150 odborníků a strávili tím přes 50 tisíc hodin. Migrace proběhla úspěšně a v současné době již Aukro funguje plně na české platformě. Jsme si vědomi toho, že na nové platformě ještě nejsou vychytány všechny mouchy,“ připustil Toman.

Aukro podle svého mediálního zástupce posílilo zákaznický servis. „Jsme ve velmi úzkém kontaktu s našimi uživateli a všechny nedostatky a případné chyby s nimi řešíme,“ prohlásil Toman.

Kupující se teď údajně mohou těšit třeba na rychlejší a jednodušší nákupní proces. Prodejci budou moci opět udělit komentář kupujícímu, což bylo na starém Aukru zrušeno. A budou mít také možnost vystavit takzvanou „Kup teď“ nabídku na Aukru až na 30 dní. Se spuštěním nového Aukra je opět možné využívat platební bránu PayU, kterou portál na původní platformě zrušil.

V posledních dnech společnost spustila také novou mobilní aplikaci. Lidé si také často stěžují na službu „Manažer prodeje“, ta by měla fungovat od příštího týdne. 

Doporučujeme
nazca ( 15. srpna 2017 12:59 )

Na Aukru radí, ať se klienti "obrátí na zákaznické oddělení" s problémem, ale na @ neodepisují a nekomunikují. Pátý den čekám na odpověď!! www.auktiva.cz je náhradní řešení a zdarma.

ljubaa ( 13. srpna 2017 10:54 )

Na Aukro obchoduji od roku 2008. to, se tam stalo ted je hrozné. Opakované aukce nezobrazují fotografi, které tam normálně byly nahrané, zvětšení fotografie není možné, na maily nikdo neodpovídá, pokud odpoví, tak nesmysly.... zaplatila jsem poplatky, co jsme měla z minula a končím, protože na bazos.cz a nebo sbazar.cz nebudu platit nic a jestě si tam mohu dát fotky, opakovat obchod apod. Aukro neustále zdražuje a služby jdou od 10 k 5. Funce, co fungovaly, tak se zrušily. takže také končím....

europa ( 13. srpna 2017 08:17 )

Souhlas

rada42 ( 13. srpna 2017 06:21 )

Krásný příklad toho , jak lze na dobře fungujícím portálu totálně vše zpackat .... novým vlastníkům gratuluji...

cardfalkenau ( 12. srpna 2017 19:23 )

Vlastníci Aukra by si měli zabalit kufry odejít a Aukro zrušit.To co udělali nemá obdoby. Prý se zlepší nové Aukro, ale opak je pravdou. Chyb je tolik a stále se nic nezlepšuje.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud