Úterý 23. dubna 2024
Svátek slaví Vojtěch, zítra Jiří
Zataženo, déšť 7°C

Čeští turisté uvízli na Madeiře. Kvůli noci na letišti si stěžují na dopravce

Autor: val - 
25. července 2017
22:32

Nepříjemnou noc mají za sebou čeští turisté, kteří v pondělí cestovali z portugalské Madeiry zpátky do vlasti. Kvůli špatným povětrnostním podmínkám byl jejich let stejně jako řada ostatních zrušen. Někteří cestující si stěžují na to, že jim společnost Travel Service dostatečně nepomohla – na rozdíl od klientů jiných společností. Firma se ale brání – dělala prý maximum možného, co za daných podmínek bylo v jejích silách. 

Silný vítr řádící na Madeiře znemožnil v uplynulých dnech velkou část letů. Cestující aerolinek Smartwings, provozovaných českou společností Travel Service, tak museli uplynulou noc strávit v nepohodlí letištní haly.

Jejich let do Prahy byl zrušen, stejně jako desítky dalších. Stěžují si však na to, že jim společnost nebyla nápomocná, naopak s nimi prý ani náležitě nekomunikovala.

Stížnosti české turistky

„Zatímco cca tak tři tisíce klientů jiných společností dávno spí v hotelu, osazenstvo našeho letu plánovaného na 16:40 maximálně na zemi, lavičce, jídelním stole. Proč? Travel Service nekomunikuje s letištěm. Hodinu po hodině se let automaticky ‚odkládá‘ s tím, že další informace již brzy,“ postěžovala si přímo z letiště na Facebooku jedna z cestujících.

Spolu s dalšími tak prý zůstali čekat na letišti, aniž by je kdokoli zpravil o tom, co se bude dít. „Vykopli nás z letiště. Je skoro půl čtvrtý ráno,“ popsala Češka o něco později a dodala: „Je nás tu cca 15 bez cestovky. Poslední mohykáni v hale. Díky, díky. Telefon už mi nikdo ani nezvedá.“ Podobné svědectví poskytli televizi Prima i další cestující.

Mluvčí: Všem jsme zajistili ubytování

Mluvčí společnosti Vladimíra Dufková se ale brání tím, že situace byla skutečně komplikovaná.

„Špatné povětrnostní podmínky se dotkly mnoha zahraničních společností a ubytovací kapacity jak na letišti Funchal, tak na letišti Gran Canaria, kam divergovalo letadlo, byly omezené. O naše klienty jsme se postarali v souladu s evropskou legislativou. Situace byla poměrně složitá, ocitlo se v ní mnoho evropských aerolinek a samozřejmě všichni sháněli ubytování,“ uvedla pro Blesk.cz.

Zapotřebí prý bylo zajistit ubytování pro téměř dvě stovky cestujících. Navíc se jednalo jak o pasažéry vracející se z Madeiry do Česka, tak o ty, jejichž letadlo muselo cestou z Prahy kvůli špatným podmínkám přistát na ostrově Gran Canaria.

Rodiny s dětmi měly přednost

Cestujícím prý prostřednictvím smluvního partnera zajistili občerstvení a během noci i ubytování. Není prý pravda, že by se dostalo pouze na klienty cestovních kanceláří. „Samozřejmě, co se týče ubytování, měly přednost rodiny s dětmi,“ uvedla mluvčí.

V tuto chvíli je prý na cestě letadlo z Čech. „Plánovaný odlet z ostrova Madeira do České republiky je v tuto chvíli 5:15 tamního času. Samozřejmě ale záleží na vývoji počasí,“ informovala.

Michalbat ( 26. července 2017 02:58 )

Ještě doplnění k předchozímu, nikdo si nestěžuje ns vitr, to se muze stat a je lepsi doletet domu v pořádku. Cestovní kanceláře Cedok a Fisher byly na miste a kandidatky delaly výbornou praci. Reprezentati Travelu nikde a společnost byla schovana za externího poskytovale na letišti, který ani nevyzval cestující aby si dosli pro voucher na vodu. Kdo si to nevypatral, zůstal bez vody. Absolutně zanedbana pece a komunikace ve srovnani s ostatními aerolinlami, poruseni prav cestujicich - informace z místa a nikoli z postele v Praze, jako od pani mluvci.

Michalbat ( 26. července 2017 02:48 )

Vyjadreni spolecnosti je trapné a alibisticke. Pani mluvci dela svou praci dobre - obecne fráze a zadne podrobnosti. Pokud ma redaktorka tohoto clanku zájem, muze mi zavolat na číslo 731 672 191 - dokážu k tomu rici hodne podrobnosti, jak prasacky se Travel S. k turisturistum zachoval, namatkou: 1) vyzvedávání az cca 13 hodin po obnoveni provozu na letisti, mohli mnohem drive 2) ubytovani jsme dostali az mnohem pozdeji, nez cestujici ostatních aerolinek a to díky Cedoku a Fischeru 3) naproste zanedbani komunikace a pece o klienty na letišti v době cekani, naprosto nekorektní protahovaní, pravdepodobne poruseni předpisu prav cestujiciho v EU. Jsem k dispozici pro info Michal Batelka

Zobrazit celou diskusi