„Upozorňujeme, že plánované rozšíření mýta o 900,2 kilometru silnic první třídy je prosazováno vládou přes nesouhlas dotčených profesních organizací. Dopravní firmy odmítají takové rozšíření, protože by ho musely promítnout do výše ceny přepravy osob a zboží, a velmi pravděpodobně přenést na spotřebitele,“ uvedl k mýtnému v tiskové zprávě prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslav Hanák.

Od tendru na dodavatele, který nedávno vypsalo ministerstvo dopravy, Hanák očekává, že bude transparentní a přinese levnější výběr mýta.

VIDEO: Kolik stojí dálniční známka? Ministr dopravy Dan Ťok na první dobrou nevěděl

Video
délka: 00:46

Ministr dopravy neví, kolik stojí dálniční známky. Stovka sem, stovka tam... Jakub Veinlich, Lukáš Červený

Rozšíření ministerstvo dopravy zdůvodňuje potřebou vypsat výběrové řízení, které nebude zvýhodňovat jedinou technologii, případně konkrétního dodavatele. Pokud by byl tendr vypsán pouze na převzetí stávajícího systému, obává se ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) toho, že by byl úřad podezírán z nadržování nynějšímu dodavateli, společnosti Kapsch.

Kromě Hospodářské komory a Svazu průmyslu a dopravy kritizovaly rozšíření mýta například Asociace krajů i sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia.

Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007. Za deset let se z mýtného získalo 77,5 miliardy korun, loni to bylo 9,89 miliardy korun. Náklady na provoz činí v současnosti zhruba 1,5 miliardy korun ročně.

VIDEO: Dan Ťok o výstavbě vysokorychlostní dráhy, na kterou se Česko v daleké budoucnosti chystá

Video
délka: 02:02
720p 480p 360p 240p

České plány na vysokorychlostní železnici dle ministra dopravy Dana Ťoka Blesk - Jaroslav Šimáček

Fotogalerie
8 fotografií