Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Zataženo, déšť se sněhem 7°C
Nejčtenější
na Blesk.cz

Zmrzlina zdražila o čtyři koruny. A prodalo se jí 11 olympijských bazénů

Autor: ČTK, mah - 
11. června 2017
11:35

Litr balené zmrzliny zdražil v Česku zhruba o čtyři koruny na 89 korun. Vyplývá to z dat společnosti Nielsen, která analytici sbírali mezi loňským květnem a koncem letošního dubna. Zmrzlinářům tak i přes pokles prodejů rostly tržby, balené zmrzlé pochoutky prodali za tři miliardy korun. Češi za rok nakoupili 34,1 milionu litrů zmrzliny, což by zaplnilo 11 olympijských bazénů. O rok dřív si dopřáli ale o milion litrů víc.

Za poklesem spotřeby podle společnosti stojí horší prodeje v letních měsících oproti předchozímu roku.

„Skoro polovinu celého objemu kategorie zmrzlin snědí čeští spotřebitelé ve formě jednoporcových zmrzlin. Tento segment dlouhodobě získává na důležitosti, před třemi lety byl jejich podíl na prodaném objemu 43 procent. Na druhé straně se snižuje podíl zmrzlinových dezertů, jako jsou dorty nebo rolády, z 23 procent, které měl před třemi lety, na současných 19 procent,“ dodala společnost.

Prodeje srazil letošní chladný duben

Podle Lukáše Dědka ze společnosti Bidfood, který mluví za značku zmrzlin Prima, roste prodej zmrzlin podle venkovních teplot.

„Prvním ukazatelem úspěšnosti je pro nás vždy začátek sezóny, což je zhruba duben. Loňský rok byl prodejně nadprůměrný. Duben byl teplý a i v dalších měsících se teploty držely vysoko. Letos nám počasí příliš nepřálo a po poměrně chladném a sychravém dubnu mělo i květnové počasí stále velké teplotní výkyvy,“ sdělil Dědek. Letošní konec května a začátek června pak už byl podle něj pro firmu úspěšný.

Společnost prodává hlavně tvarohovo-ovocné zmrzliny Mrož. „Loni skokově narostly zmrzliny Pegas Premium, které se řadí k luxusnějším typům zmrzlin vyrobeným ze smetany a mléka. Velkým hitem byla v loňském roce novinka Pikao, ke které jsme letos přidali i zmrzlinu Piknik,“ dodal.

Úspěch mangového sorbetu i nový Šmoula

Podle marketingové ředitelky řetězce Fruitisimo Veroniky Horské je ve firmě dlouhodobě nejprodávanější mangový sorbet následovaný sorbetem Jahoda-Malina.

„V letošním roce se nám po dlouhém vývoji podařila zrealizovat inovace jedné z nejoblíbenějších dětských zmrzlin - Šmoula. Jednak jsme jí dodali příchuť karamelu, pak jsme především nalezli možnost, jak vyrobit tuto oblíbenou zmrzlinu bez využití umělého modrého barviva. Výsledná zmrzlina svoji světle modrou barvu získává přírodním potravinářským barvivem, jehož složkou je unikátní rostlina Spirulina,“ dodala Horská. Společnost podle ní loni prodala meziročně o 30 procent kopečků zmrzliny více.

Podívejte se, jak poznat kvalitní zmrzlinu:

Video  Jak poznat, že je zmrzlina z kvalitních surovin a ne plná chemie  - Adam Balažovič
Video se připravuje ...

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi