Sdružení lákalo lidi na levnější mobilní tarify. Operátoři: Šlo mu o zisk

Autor: ČTK,mah - 
9. 6. 2017
20:00

Provize ve výši měsíčního paušálu nebo informace o klientech za každého získaného zákazníka. To podle mobilních operátorů požadovala nezisková spotřebitelská organizace dTest za účast v její aukci, která měla lidem zajistit lepší tarify. Podle operátorů se tak organizace snaží obohatit. To ale dTest odmítá. Peníze, které by získal z vypsané aukce, by využil na úhradu kampaně. Ani jeden z velkých operátorů se ale aukce nezúčastnil.

Sdružení dTest před časem vyzvalo uživatele, kteří chtějí volat z mobilu za nižší ceny, aby se u něj zaregistrovali. Že se jim pokusí vymoci výhodnější tarif u některého z operátorů včetně virtuálních. Zároveň oslovil všechny operátory s nabídkou na obchodní spolupráci.

Operátoři přišli se smrští výhrad

„Navržená pravidla spolupráce mají za cíl generovat zisk pro dTest, nikoli veřejně deklarovanou ochranu spotřebitelů. V praxi by uzavření smlouvy s dTestem znamenalo zásah do práv zákazníků, omezení hospodářské soutěže na trhu a dokonce povinnost operátora poskytovat soukromému subjektu čistě osobní údaje a informace o svých klientech,“ uvedla mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová. Další operátoři to vnímají podobně.

 „V ochraně osobních dat nikdy nebudeme upřednostňovat obchodní zájmy před zájmy svých zákazníků. Z tohoto důvodu jsme navrženou obchodní spolupráci s dTestem striktně odmítli,“ dodala Kuklová.

dTest: Operátoři nás chtějí poškodit

Podle mluvčí dTestu Vandy Jarošové jde o snahu velkých operátorů poškodit dTest a jeho kampaň. „Vzhledem k tomu, že naše snaha je zajistit touto cestou spotřebitelům lepší mobilní služby za méně peněz, se u těchto operátorů nesetkává právě s pozitivní reakcí,“ podotkla.

dTest podle ní negeneruje žádný zisk a provize od vítězných operátorů má posloužit k úhradě nákladů na kampaň. Případný přebytek peněz chce vložit do dalších aktivit dTestu, například do bezplatné spotřebitelsko-právní poradny, připomínkování důležitých zákonů nebo vydávání publikací.

Spor o tarify bez dat v základu

Tarify navržené dTestem podle mluvčí O2 Lucie Pecháčkové pomíjejí aktuální stav na trhu a popírají i to, co tvrdil sám dTest ve své aktuální mediální kampani. „Koncoví zákazníci v dnešní době chtějí zejména datové služby jako automatickou složku tarifu. Tarify dTestu naopak základní objem dat vůbec neobsahují a mají pouze možnost dokoupení dat. Takováto nabídka by podle našeho názoru odpovídala stavu trhu před mnoha lety,“ dodala.

dTest od začátku května, kdy spustil kampaň, zaregistroval na stránkách www.ChciVyhodnejsiTarif.cz přes 100 tisíc zájemců o levnější volání. Výsledky aukce došlých nabídek od operátorů chce dTest zveřejnit v úterý.

Drahé tarify byly velkým tématem i ve Sněmovně. Kvůli vysokým cenám volání se „poroučel“ i ministr průmyslu Jan Mládek. Nahradil ho Jiří Havlíček (ČSSD), který v parlamentu představil novelu zákona o elektronických komunikacích:

Video Nový ministr Jiří Havlíček (ČSSD): Novela týkající se opeárotů může vést k nižším cenám služeb - Blesk - Jaroslav Šimáček
1080p 720p 480p 360p 240p

Doporučujeme
kacko ( 11. června 2017 06:50 )

kartelová dohoda jako Brno a nikdo s tím nic nedělá!!!

kacko ( 10. června 2017 09:19 )

Zloději křičí, chyťte zloděje.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud