Na Slapy vyplul obojživelný minibus. Jeho majitel dal za přestavbu 10 milionů
Vypadá jako normální minibus, ale dokáže plout po vodě. Český automechanik Robert Šubík (40) sestrojil vůz, který nikde jinde neuvidíte. Včera ho pokřtil na Slapech a svezl první pasažéry.
„Viděl jsem podobná auta v Americe, ale byl problém něco takového přivézt do Česka,“ povzdechl si Šubík, který tak přestavěl Mercedes Sprinter. A je to skutečný unikát. „Na autě máme zapsáno šest patentů,“ pochlubil se.
S vozem, na nějž si musel udělat i kurz vůdce malého plavidla, si lze vyjet na jezero, otevřít dveře a hupsnout do vody. To prý u konkurence nejde. Šikovnému řemeslníkovi postavení prototypu trvalo s kolegy asi rok.
Chce vyrobit další, navíc ještě lepší, a už má první zájemce. Cena je ale astronomická. Přestavba stojí přes 10 milionů korun.
Ze silnice rovnou na Slapy: Český automechanik předělal minibus na obojživelníka
Zajímavosti obojživelníka
Podlaha je z teakového dřeva, nerezové zábradlí je zhotoveno na míru. Zadní nárazník je vyřezávaný z pěny. Nápravy, řízení, kardanová hřídel, výfuk, přední světla a další prvky jsou chráněny před vniknutím vody. Klimatizační kondenzory jsou umístěny nad řidičem, takže klimatizaci lze spustit i na vodní hladině. Přední chladič motoru je ve vodě ochlazován ve vodní lázni. V noci je plavidlo osvětleno led lampou nad zadním oknem. Obraz ze záďové kamery je přenášen na palubní displej.
Technické údaje
- Délka: 7200 mm
- Šířka: 2360 mm
- Rozvor: 4325 mm
- Ponor: 85 cm
- Kapacita: 12 osob včetně řidiče
- Motor: OM 651 DE 22 LA, Euro 6, 95 kW, 3800/min
- Lodní pohon: hydraulický o síle 2x4,2 kN
- Maximální rychlost: 90 km/hod., na vodě 6,5 km/hod.
Podívejte se také na obojživelný autobus z Berlína, reportáž najdete v tomto díle pořadu Bleskem světem:
A k čemu je to v našich zeměpisných podmínkách dobré za těch 10 milionů?