Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 9°C

První velká automobilka končí s „nafťáky“. Volvo od nich ustupuje kvůli emisím

Autor: ČTK, nka - 
17. května 2017
13:00

Švédský výrobce osobních vozů Volvo Car Group zastavuje vývoj nových naftových motorů, protože náklady na snižování emisí oxidů dusíku jsou příliš vysoké. V rozhovoru pro německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung to ve středu prohlásil šéf společnosti Hakan Samuelsson. Volvo Car, která je ve vlastnictví čínské firmy Geely, bude pokračovat ve vývoji dieselových motorů, který byl zahájen v roce 2013.

Současná generace naftových motorů bude vyráběna pravděpodobně do roku 2023. Náklady na vývoj motorů splňujících budoucí normy se však už nevyplatí. Místo toho společnost bude investovat do vývoje elektromobilů a hybridních vozů, řekl Samuelsson. První vůz na ryze elektrický pohon hodlá uvést na trh v roce 2019.

V Evropě Volvo prodá 90 procent svých modelů XC 90. Podívejte se na video:

Samuelsson už dříve uvedl, že v důsledku přísnějších norem na emise se ceny osobních naftových automobilů zvýší na úroveň, na níž se hybridní auta stanou atraktivní alternativou.

Průměrné emise každé evropské automobilky by měly do roku 2021 klesnout na 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr z dnešních 130 gramů.

Podíl osobních automobilů s dieselovými motory na registracích nových osobních vozů v Evropě přesahuje 50 procent a region je největším světovým trhem těchto aut. Volvo v Evropě prodává 90 procent terénních naftových vozů XC 90.

Kvůli emisní aféře Volkswagenu jsou výrobci automobilů pod drobnohledem a podle názoru investiční společnosti Goldman Sachs se přísná opatření regulačních úřadů mohou promítnout do růstu ceny naftového motoru o 300 eur (8000 korun). Přitom už dnes jsou ceny zhruba o 1300 eur (34 500 korun) nad benzinovými ekvivalenty, uvedla agentura Reuters.

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi