Ponechat v platnosti omezení doporučila na středečním zasedání rada monitoringu. ŘSD nejprve dokončí stabilizaci svahu. „Týká se to především pilotů, kterých má být 120. V tuto chvíli jich máme kolem 30 a je tam práce zhruba na tři měsíce. Podle našich zkušeností se v místě omezení netvoří kolony, nestala se žádná nehoda, tak plynulému provozu omezení nevadí. A my budeme mít stavbu, kterou potřebujeme dozajistit, úplně v klidu,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

K omezení provozu ŘSD přistoupilo na základě doporučení odborníků těsně před otevřením posledního úseku, když měření ukázalo lokální posuny v podloží pravého jízdního pruhu. Doprava je do jednoho dálničního pruhu svedená na asi dvoukilometrovém úseku. „Už teď hodnoty měření ukazují, že bychom tam provoz mohli vrátit, nicméně z expertní opatrnosti a abychom nemuseli ta opatření měnit znovu, to ponecháme takto,“ vysvětlil Rýdl.

D8 se dlouhodobě potýká s nestabilitou podloží

Nestabilita u estakády se poprvé ve větší míře ukázala v říjnu. Stavbaři museli kvůli propadu podpěry mostu rozebrat část dokončené dálnice a odtěžit desítky tisíc tun náspu. Součástí úpravy bylo vybudování šestnáctimetrové odvodňovací stěny a padesátimetrové kotvy. ŘSD monitoruje dálnici i její okolí sondami, výstupy z nich má každou hodinu.

Rozestavěná dálnice D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa se dlouhodobě potýká s nestabilitou podloží. V červenci 2013 se po silných deštích utrhl svah u Litochovic na Litoměřicku. Sesuv zavalil rozestavěný úsek D8 asi v délce 200 metrů a poškodil i nedalekou železniční trať. 

Podívejte se na přelet dronu nad posledním úsekem dálnice D8 před jeho otevřením:

Video
délka: 01:06

Z Prahy až do Drážďan: Tohle je poslední úsek D8, který zbývalo dodělat. David Malík, Matěj Šrám

Fotogalerie
24 fotografií