Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 8°C

Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? Máme pro vás 10 rad

  • Autor: růž - 
    28. 12. 2016
    10:19

    Téměř tři čtvrtiny Čechů letos koupily nějaký ten dárek v e-shopu. Jenže co dělat, když byl internetový nákup krokem vedle? Blesk přináší 10 nejdůležitějších informací o vracení dárků.

  • 1.Lhůta je 14 dní

    Zboží koupené v e-shopu můžete do 14 dní od jeho převzetí vrátit bez udání důvodu prodejci. „Pokud kupující převzal zboží např. 20. 12. 2016, může odstoupit od smlouvy do 3. 1. 2017,“ vysvětluje advokátka Kateřina Tomčíková z Vilímková Dudák & Partners.
    Foto: 


  • 2.Od smlouvy odstupte písemně


    Spolu s vraceným zbožím musíte poslat i tzv. odstoupení od smlouvy. Formulář odstoupení od smlouvy může být součástí zásilky nebo ho najdete na webových stránkách e-shopu.
    Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada | istock.com


  • 3.Zpět dostanete peníze i za poštovné


    Při vrácení zboží máte nárok i na uhrazení dopravy „směrem k vám“. Náklady za dopravu při vracení ale nemusíte dostat vždycky. Pokud jste byli předem upozornění, že při odstoupení od smlouvy nesete náklady na vrácení zboží sami, a pokud zboží pro svou povahu (např. lednice nebo skříň) není možné vrátit obvyklou poštovní cestou, prodejce vám tyto náklady na vrácení zboží neproplatí. Navíc náklady na poštovné dostanete zaplacené jen ve výši nejlevnějšího způsobu dodání, který prodejce nabízí.
    Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada | Profimedia.cz


  • 4.Prodejce vás nesmí


    Za odstoupení od smlouvy a vrácení zboží vás nesmí prodejce nijak »pokutovat« a účtovat např. náklady na přijetí zboží, posouzení, balení atd.
    Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada | Profimedia

  • 5.Vrátit můžete i použité zboží


    „Lhůta 14 dnů je zákonem dána, aby se kupující měl možnost se zbožím seznámit, tedy prohlédnout a vyzkoušet. Tedy i použité zboží je možné vrátit, nicméně nemělo by nést známky používání nad míru potřebnou k vyzkoušení vlastností výrobku,“ vysvětluje advokátka Tomčíková. Zatímco vám tedy nemusí prodejce vrátit peníze za lyže, týden používané na horách, měl by to udělat v případě televize, na kterou jste se pár dní dívali.
    Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada | Profimedia


  • 6.Původní obal mít nemusíte


    Zboží není nutné při odstoupení od smlouvy vracet v původním obalu. Zákon to nevyžaduje a navíc to často v praxi ani není možné, protože některé obaly se otevřením nenávratně poničí.
    Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada | profimedia.cz


  • 7.CD a DVD nesmíte vybalit


    Výjimkou jsou při vracení zvukové a obrazové nahrávky (např. CD nebo DVD) a software (např. antivirový program). Ty je možné vrátit pouze, pokud nebyl porušen jejich původní obal. Je to kvůli tomu, aby si kupující obsah nezkopíroval a pak zboží nevrátil.
    Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada | profimedia.cz


  • 8.Na způsobu převzetí nezáleží


    Právo vrátit při nákupu online zboží do 14 dní platí i v případě, že jste si objednávku vyzvedli osobně. Důležitý je totiž způsob objednání.
    Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada | profimedia.cz

  • 9.Všechno vrátit nejde



    Vrátit ale nemůžete cokoliv. Bez uvedení důvodu není možné vrátit např. oblečení upravené podle vašeho přání, rychle se kazící potraviny nebo zboží nevratné z hygienických důvodů (spodní prádlo či kartáček na zuby).
    Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada | profimedia.cz

  • 10.Kamenné obchody měnit nemusí



    Problém s vracením nebo výměnou zboží je ale v kamenných obchodech. Tam totiž neexistuje zákonné právo cokoliv vrátit zpět bez udání důvodu. Každý obchod si to řeší po svém. „Možnost vrátit či vyměnit zboží je zejména ve velkých obchodech a řetězcích obvyklá, není to však povinnost podnikatele,“ varuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu. Podmínky pro vracení zboží si prodejci nastavují podle sebe. Většinou je ale k vracení potřeba původní účtenka, někdy i obal a všechny visačky. Některé obchody vrátí za nevyhovující zboží peníze, jiné jen umožní vybrat si z aktuální nabídky či poskytnou poukázku na další nákup.
    Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada Jak vyřešit špatný nákup pod stromeček z e-shopu? 9+1 rada | profimedia.cz

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi