„Možnost doručení zásilky dronem by byla přínosem nejen pro zákazníka, ale šlo by o další posun pro celý obor e-commerce. Věřím, že vše proběhne hladce a ostrý test potvrdí, že podobné služby máme nadosah,“ řekl Jakub Havrlant, generální ředitel Mall Group.

Testování proběhne ve spolupráci s Úřadem pro civilní letectví v distribučním centru v Jirnech u Prahy. Automatizované letecké doručování totiž současná česká legislativa neumožňuje. „K úpravě legislativy může vést ještě dlouhá cesta, pro nás je podstatné být součástí celého procesu a mít možnost poskytnout zkušenosti z našeho vlastního testování,“ dodal Havrlant.

Lidé objednávají často zásilky do dvou kil

U většiny velkých internetových obchodů průměrný balík váží méně než dva kilogramy. Taková hmotnost je ideální pro přepravu dronem. E-shopy si od doručování dronem slibují zrychlení doručení a úsporu nákladů.

Pokud byste například zapomněli koupit vánoční dárek, pomocí dronu by u vás doma mohl být za pár desítek minut. Samozřejmě v závislosti od vzdálenosti vašeho bydliště od výdejního skladu. „Jedním ze zásadních trendů v dnešním pojetí logistiky je zrychlení doručení zboží zákazníkovi a to je oblast, kde by doručování drony mohlo přinést zásadní přidanou hodnotu,“ říká Pavel Knap, šéf logistiky Mall Group.

Zatímco v Česku doručování drony na premiérový test čeká, v zahraničí už několik zkoušek proběhlo. Úspěšně ji má za sebou americká společnosti Amazon, švýcarská pošta i německá DHL.

Součástí reklamní kampaně Amazonu propagující doručování drony se stal i Jeremy Clarkson.

Úspěšné testy doručovacích dronů má za sebou i společnost DHL

Fotogalerie
9 fotografií