Sobota 20. dubna 2024
Svátek slaví Marcela, zítra Alexandra
Oblačno, déšť 8°C

Pošťák bude dál i pojišťovák. Finanční služby zůstanou „pod palcem“ ČSOB

Autor: Mii, všm/čtk - 
18. října 2016
14:20

Vypadá to, že finanční služby na pobočkách České pošty zůstanou v rukách ČSOB i po roce 2017. Pošta o tom s bankou, kterou vybrala z 15 kandidátů, bude jednat. Uvedl to mluvčí pošty Matyáš Vitík.

Výsledky výběru vhodného partnera pro zajištění finančních služeb pro drobné klienty v úterý schválila dozorčí rada podniku. „Česká pošta nyní zahájí jednání se skupinou ČSOB, která podala nejvýhodnější nabídku v celém komplexu nabízených služeb,“ řekl Vitík. Jednání by měla trvat do začátku příštího roku.

Česká pošta poskytuje bankovní služby zákazníkům čtvrt století, pojišťovací služby 15 let. Na pobočkách nabízí mimo jiné spotřebitelské půjčky nebo úvěry na bydlení. Spolupráce by jí měla přinést minimálně tolik, co v současnosti, tedy přes 1,5 miliardy korun ročně.

Pošta na začátku roku rozhodla, že sama nebude žádat o bankovní licenci, a v průběhu dubna 2016 oslovila významné finanční instituce působící na bankovním a pojišťovacím trhu, zda by měly zájem o potenciální spolupráci. Zároveň umožnila, aby se zapojily další subjekty, které nebyly osloveny přímo. Zájemci mohli své nabídky podat společně s jinými subjekty působícími na trhu finančních služeb. 

Uchazeči měli možnosti předložit své závazné nabídky v průběhu července. Při posouzení nabídek vycházela hodnoticí komise z jejich ekonomické výhodnosti s ohledem na odhadované možnosti prodeje ze strany České pošty. Po jejich vyhodnocení doporučila komise jako nejvhodnější právě nabídku skupiny ČSOB, která na poštách působí prostřednictvím Poštovní spořitelny.

Pošta má síť 3200 poboček v 2500 obcích po celé České republice. Podnik realizuje měsíčně 1,6 milionu finančních transakcí pro koncové zákazníky. Jeho celkové tržby se pohybují kolem 20 miliard korun.

Pošťák není pojišťovák?

Někteří zaměstnanci pošty přitom proti doplňkovým službám protestují. Vznikla dokonce kampaň „Pošťák není pojišťovák“, která mimo jiné žádá, aby nemuseli pošťáci nabízet finanční produkty. Vyzýváme vás, abyste tuto příležitost využili a zastavili aktivní nabízení finančních produktů na České poště, za nímž se často skrývají tvrdé donucovací metody uplatňované na zaměstnance a zaměstnankyně České pošty. Obtěžující nabízení finančních produktů vede nejen k odchodům zkušených pošťaček a pošťáků, ale také k nedůvěře veřejnosti v Českou poštu,“ stojí ve výzvě Strany zelených, která se v problematice angažuje.

Doplňkový prodej na pobočkách České poště ročně přináší na tržbách zhruba 200 milionů korun. Většinu prodávaného zboží tvoří noviny, časopisy, obaly a papírenský materiál. Zhruba 30 až 35 milionů připadá na prodej losů. Pošta je například aliančním partnerem ČSOB nebo České pojišťovny. 

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi