Dostihové kuře k jídlu, mrskající brouci na pláži: I tak Češi reklamují dovolené

Autor: sou - 
5. 8. 2016
19:32

Počty reklamací cestovních zájezdů od roku 2014 klesají. Alespoň to ukázala anketa Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Letošní podíl reklamací činí z celkového počtu předpokládaných prodaných zájezdů zhruba půl procenta. Navíc sedmdesát procent z nich je neoprávněných. Nejčastěji vyplývají z nepřiměřených očekávání a požadavků, které si však klienti neobjednali a neuhradili. 

„Sedmdesát procent z obdržených reklamací je neoprávněných a vyplývají z neznalosti a nezkušenosti klientů s danou destinací a cestováním obecně,“ uvádí výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Kateřina Petříčková, která mezi svými členy uspořádala anketu týkající se počtu reklamovaných zájezdů. Turisté by se podle ní měli před podpisem smlouvy o zájezdu seznámit s popisem zájezdu, se zněním smlouvy, všeobecnými obchodními podmínkami a důležitými informacemi na cestu a o dané zemi. 

„Drtivá většina z neoprávněných reklamací vyplývá z nepřiměřených očekávání a požadavků, které si však klienti neobjednali a neuhradili,“ upřesňuje Petříčková. Někteří klienti dokážou podat reklamaci například na to, že jim v hotelu chyběla Wi-Fi nebo že připojení k internetu zdarma bylo příliš pomalé, na zpoždění autobusu, ke kterému došlo při cestě po české D1 v pátek odpoledne nebo na očekávání 24hodinového all-inclusive programu stravování navzdory popisu v katalogu.

V reklamacích jsou Češi až neuvěřitelně vynalézaví

„Česká klientela se stává pohodlnější a často si stěžuje na údaj o vzdálenosti hotelu od moře. Hotelové komplexy mohou být rozsáhlé a údaj uvedený v katalogu bývá měřen od konce pozemku hotelu k pláži,“ míní Petříčková s tím, že nicméně právě z důvodu mnoha diskusí klientů o vzdálenosti k moři cestovní kanceláře zasílají mapy a odkazy na Street View, kde si klient může polohu hotelu a okolí prohlédnout online.  

Mezi ty nejkurióznější reklamace v letošním roce patří:

„Každé jídlo, ať se jednalo o maso, těstoviny, rybu nebo salát, bylo posypané petrželí.“ 

„Zklamalo nás, že byly každý den k večeři nějaké těstoviny.“ (Klient na pobytu v Itálii) 

„Skříň v pokoji možná pamatovala osvobozování Řecka anglickou armádou.“ 

„Nápoje byly moc sladké.“ (Reakce na standardní nabídku nealkoholických nápojů světoznámé značky) 

„Každé ráno při cestě na pláž jsme venku potkávali větší brouky (mrtvé či ležící na zádech a mrskající nožičkami).“ 

„Denně byla k večeři kuřecí křídla a zadní čtvrtky z kuřátek dostihových – samá kost.“ 

„Nebyl přítomen delegát se jménem uvedeným v pokynech k odjezdu, ale delegát jiný.“ (Kvůli nemoci původního delegáta CK obratem zajistila jiného, přirozeně s jiným jménem) 

„V autobuse do Chorvatska nebylo připojení Wi-Fi.“ (Nebylo ani inzerováno v nabídce CK) 

Paní neuměla pustit kohoutek ve sprše a reklamovala, že jí netekla teplá voda a chodila se sprchovat ke kamarádce do jiného pokoje. 

„Rackové sežrali jídlo, které jsme si nechali na balkoně.“

Oprávněné reklamace se zpravidla týkají nefunkční klimatizace 

Reklamace, které se ukázaly jako oprávněné, se zpravidla týkají nefunkční klimatizace na pokoji, absence balkonu na pokoji, přestože byl objednán, nedostatečně uklizeného pokoje, služeb delegáta. „Cestovní kanceláře v takových případech uznají reklamaci a odškodní klienta – pokud zákazník souhlasí a lze to, tak hned v místě pobytu,“ vysvětluje Petříčková. 

Setkávají se ale i se situacemi, kdy zákazník za stěhování do jiného hotelu ve stejné kategorii získá kompenzaci v podobě lednice a klimatizace na pokoji zdarma a zdarma rozšíření stravy z polopenze na all-inclusive. Přestože s tím zákazník na místě souhlasí, po příjezdu domů podá reklamaci, že nabízená kompenzace pro něho nebyla přijatelná.

 

 

 

Doporučujeme

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud