Také zapomínáte vážit ovoce a zeleninu? Supermarkety na nás chystají změnu
„Paní, ty banány jste si zapomněla zvážit.“ Klasická věta, kterou slýcháme v prodejnách, kde si musíme vážit ovoce a zeleninu sami. Jelikož to všude chodí jinak, občas si na to prostě nevzpomeneme. Některé obchody proto chystají změny.
Například v Bille a Kauflandu vážíme ovoce a zeleninu sami, v Tescu, Lidlu a Penny nám ji váží pokladní a v Globusu či Albertu záleží na prodejně – někde musíme my, jinde prodavači.
A právě Globus a Albert se chystají vážení sjednotit. „Testovali jsme v Globusu oba způsoby a v budoucnu chceme ve všech hypermarketech vážit zboží na pokladnách. Rozhodujícím argumentem je pro nás pohodlí zákazníků při nákupu. V současné době vážíme na pokladnách ve čtyřech hypermarketech a do letošního podzimu přibydou další čtyři prodejny,“ vzkázala v pořadu Selfie z Prahy mluvčí Globusu Pavla Hobíková.
„Každoročně modernizujeme desítky našich prodejen. Součástí modernizace je také nový pokladní systém včetně pohodlného vážení ovoce a zeleniny u pokladen s tím, že přímo v oddělení ovoce a zeleniny mohou zákazníci pro přehled o hmotnosti zboží využít kontrolní váhy,“ sdělila mluvčí Albertu Barbora Vanko.
Na reportáž o vážení se podívejte v pořadu Selfie z Prahy. Dále se pobavíte nad dotazy z infocenter:
Když si lidé váží sami, okrádají obchody
Vážení na pokladnách se obchodním řetězcům vyplácí. Mimo jiné proto, že je lidé neokrádají. Tam, kde si zákazníci váží sami, se totiž stává, že zmáčknou na váze třeba levnější druh jablek nebo si po zvážení přidají do pytlíku další kusy.
V Kauflandu ale lidem věří. „Důvěřujeme našim zákazníkům, že si zboží zváží správně. Navíc se zákazníci seznámí u displeje se zbožím a novinkami, na které by při rutinním nákupu nenarazili. Dále tento způsob usnadní a urychlí odbavení na pokladnách, což je ohleduplné vůči ostatním zákazníkům,“ uvedl Michael Šperl z marketingového oddělení Kauflandu.
To je pravda. Pokud váží prodavači na kase a za pokladnou sedí nováček, který ještě nezná všechny kódy ovoce a zeleniny, často dlouho listuje v papírech. A lidé ve frontě jsou nervózní.
A změny neplánují ani v Bille. Prý kvůli lidem. „Většina zákazníků preferuje možnost okamžitého ověření hmotnosti i ceny zakoupeného zboží,“ uvedla mluvčí Billy Lucie Borovičková.
V Tescu váží pokladní, lidé nemusí běhat
V Tescu si dříve lidé také vážili zboží v úseku ovoce a zeleniny. Od toho ale ve všech prodejnách ustoupili. „Protože se často stávalo, že zákazník si zapomněl ovoce a zeleninu zvážit a od pokladny se pak musel vracet si to převážit. Nyní veškeré vážení ovoce a zeleniny probíhá až na pokladně a je to zákaznicky vstřícnější a zákazníci to kvitují,“ informoval mluvčí Tesca Václav Koukolíček.
V prodejnách Lidl váží ovoce a zeleninu také na pokladně. „Tento způsob vážení funguje v našich prodejnách již od začátku. Chceme tak zákazníkům jejich nákup zjednodušit. Pro kontrolu je zákazníkům k dispozici i váha v úseku ovoce a zeleniny,“ popsala mluvčí Lidlu Zuzana Holá.
U Aholdu je to jedno. Mezi regály i u pokladny vážíte pastiňák platíte petržel.