Středa 24. dubna 2024
Svátek slaví Jiří, zítra Marek
Zataženo, déšť se sněhem 7°C

S hledáním brigády si pospěšte: Firmy srší nabídkami, ale nikdo o ně nestojí

Autor: sou - 
19. května 2016
06:09

Rekordní zaměstnanost si vybírá svou daň. Právě kvůli ní totiž klesl počet zájemců o sezonní práce. Zatímco v loňském roce se podle personální agentury Grafton Recruitment na jedno brigádnické místo hlásilo i 30 uchazečů, v letošním je to maximálně třetina. Největší zájem je o práci v administrativě nebo ve výrobě.

Počet nabídek na letní brigádní práce oproti loňskému roku stoupl o 15 %, ale uchazečů o ně je o třetinu méně. „I když by letos neměl být příliš velký problém brigádu najít, neměli by zájemci otálet. Nejlepší čas na hledání brigády je totiž právě nyní, protože nejzajímavější nabídky budou na přelomu května a června již obsazené,“ říká marketingová manažerka Grafton Recruitment Jitka Součková.   

V dřívějších letech byl o brigády velký zájem jak ze strany nezaměstnaných, tak i ze strany studentů, v letošním roce ale zájem obou skupin upadá. Brigádníků z řad studentů ubývá i proto, že většina odjíždí přes léto do zahraničí – ať už cestovat, studovat či pracovat.  

V Praze převyšuje nabídka brigád poptávku

I přesto, že je stále průměrně více kandidátů než pozic sezonních prací, Praha toto pravidlo nesplňuje. V české metropoli totiž nabídka manuálních brigád převyšuje poptávku. Přitom právě tam si mohou brigádníci za hodinu vydělat až 120 korun, což je nejlepší ohodnocení v rámci celé republiky. Ve Zlíně a Ostravě si za hodnu přijdou na 70–100 Kč, v Českých Budějovicích zase na 80 Kč a v Hradci Králové je nejčastější nabízenou mzdou 90 Kč.

Mezi nejpopulárnější brigády patří práce v administrativě nebo ve výrobě, a to napříč všemi regiony České republiky. Naopak nejméně oblíbená mezi uchazeči se ukázala pozice pokladní v supermarketu.

Při hledání letní brigády je přitom vhodné sledovat různé informační zdroje. Pro brigády v administrativě se vyplatí sledovat pracovní portály nebo nabídku zveřejňovanou personálními agenturami, pro brigády ve výrobních podnicích spíš nástěnky přímo ve firmách a doporučuje se i návštěva náborových dnů. V obou případech mohou být velkým pomocníkem i sociální sítě.

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi