První „cinknuté“ volkswageny v Česku zamíří do servisů. Škodovky musí počkat
Český dovozce aut koncernu VW spolu s ministerstvem dopravy v pondělí začne zvát první vozy se vznětovými motory schopnými obcházet homologační emisní měření do servisů. Podle mluvčího dovozce vozů koncernu VW do ČR Jana Klímy půjde v první vlně o modely Volkswagen Amarok, Volkswagen Golf, Audi A4, A5 a Q5 a Seat Exeo s motory 2,0 TDI, kterým v servisech budou aktualizovat software. Škodovky přijdou na řadu později.
V Česku se nepovinná akce bude týkat asi 58 tisíc vozů VW, Audi a Seat a přibližně 106 tisíc škodovek. Servisní zásah bude v závislosti na modelu vozidla trvat 30 až 60 minut a bude bezplatný. Škoda Auto, která ve svých vozech motory TDI o objemu 1,2 až 2,0 litru rovněž používala, zahájí kvůli koordinaci v rámci koncernu servisní akci později.
Pro úsporu času bude možné návštěvu po dohodě se servisním partnerem spojit s plánovanou pravidelnou inspekcí nebo jakýmkoliv jiným servisním úkonem. Pokud si zákazník bude přát, bude mu po dobu práce v servisu nabídnut náhradní vůz. Motorům 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI bude aktualizován software řídící jednotky.
U motoru EA 189 o objemu 1,6 litru bude navíc před senzor hmotnosti vzduchu do sacího potrubí dodatečně namontován usměrňovač proudění vzduchu. Cílem těchto technických opatření je, aby po jejich zavedení zůstala spotřeba paliva, výkonové parametry i hodnoty emisí CO2 beze změny.
Celkově je nutné vytvořit kolem tisíce různých verzí softwaru. Liší se totiž pro jednotlivé modely, modelové roky, objemové a výkonové varianty, použitou převodovku a podobně. Tzv. dieselgate vypukla loni v září. Motory EA 189 plnící normu Euro 5, které jsou schopné obcházet homologační emisní testy, jsou v celkem 11 milionech koncernových vozů.
Nebo může naopak zásahem do řídící jednotky dojít, čili přehráním softvéru, dojde ke snížení poměru dávkovaného paliva do směsi se vzduchem, aby emise byly v normě při náhlém zvýšení požadovaného výkonu při zatížení např. při předjíždění, čímž se jistě zhorší (prodlouží) tato akcelerace vozu a defacto se tak sníží výkon motoru. Když to přehrání řidiči přijmou a budou na to chodit zadarmo, budou mít menší možnost na sinicích závodit se silnějšími vozy, jichž se přehrání softvéru netýká! Tak do toho jděte , závodníci Volkswagenů, Seatů, Opelů a Škodovek! Čest vašemu frajeření na silnici. Informace koncernu, že přehrání je zadarmo je velice účinné právě u Čechů s ovčím mozečkem, protože co je zadarmo, to se počítá! Apropó, u většiny těchto aut dnes je vypozorovatelné, že když někoho předjíždí, tak kdyby měli na konci výfuku lis, tak z něj budou padat brikety. Ale motor má výkon! ))