Sobota 20. dubna 2024
Svátek slaví Marcela, zítra Alexandra
Oblačno, déšť 8°C

První „cinknuté“ volkswageny v Česku zamíří do servisů. Škodovky musí počkat

Autor: ČTK, sou - 
16. května 2016
07:25

Český dovozce aut koncernu VW spolu s ministerstvem dopravy v pondělí začne zvát první vozy se vznětovými motory schopnými obcházet homologační emisní měření do servisů. Podle mluvčího dovozce vozů koncernu VW do ČR Jana Klímy půjde v první vlně o modely Volkswagen Amarok, Volkswagen Golf, Audi A4, A5 a Q5 a Seat Exeo s motory 2,0 TDI, kterým v servisech budou aktualizovat software. Škodovky přijdou na řadu později.

V Česku se nepovinná akce bude týkat asi 58 tisíc vozů VW, Audi a Seat a přibližně 106 tisíc škodovek. Servisní zásah bude v závislosti na modelu vozidla trvat 30 až 60 minut a bude bezplatný. Škoda Auto, která ve svých vozech motory TDI o objemu 1,2 až 2,0 litru rovněž používala, zahájí kvůli koordinaci v rámci koncernu servisní akci později.  

Pro úsporu času bude možné návštěvu po dohodě se servisním partnerem spojit s plánovanou pravidelnou inspekcí nebo jakýmkoliv jiným servisním úkonem. Pokud si zákazník bude přát, bude mu po dobu práce v servisu nabídnut náhradní vůz. Motorům 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI bude aktualizován software řídící jednotky.

U motoru EA 189 o objemu 1,6 litru bude navíc před senzor hmotnosti vzduchu do sacího potrubí dodatečně namontován usměrňovač proudění vzduchu. Cílem těchto technických opatření je, aby po jejich zavedení zůstala spotřeba paliva, výkonové parametry i hodnoty emisí CO2 beze změny.

Celkově je nutné vytvořit kolem tisíce různých verzí softwaru. Liší se totiž pro jednotlivé modely, modelové roky, objemové a výkonové varianty, použitou převodovku a podobně. Tzv. dieselgate vypukla loni v září. Motory EA 189 plnící normu Euro 5, které jsou schopné obcházet homologační emisní testy, jsou v celkem 11 milionech koncernových vozů. 

Jak vypadá testování vozů kvůli emisím?

zvonik54 ( 17. května 2016 05:59 )

Nebo může naopak zásahem do řídící jednotky dojít, čili přehráním softvéru, dojde ke snížení poměru dávkovaného paliva do směsi se vzduchem, aby emise byly v normě při náhlém zvýšení požadovaného výkonu při zatížení např. při předjíždění, čímž se jistě zhorší (prodlouží) tato akcelerace vozu a defacto se tak sníží výkon motoru. Když to přehrání řidiči přijmou a budou na to chodit zadarmo, budou mít menší možnost na sinicích závodit se silnějšími vozy, jichž se přehrání softvéru netýká! Tak do toho jděte , závodníci Volkswagenů, Seatů, Opelů a Škodovek! Čest vašemu frajeření na silnici. Informace koncernu, že přehrání je zadarmo je velice účinné právě u Čechů s ovčím mozečkem, protože co je zadarmo, to se počítá! Apropó, u většiny těchto aut dnes je vypozorovatelné, že když někoho předjíždí, tak kdyby měli na konci výfuku lis, tak z něj budou padat brikety. Ale motor má výkon! ))

zvonik54 ( 17. května 2016 02:13 )

 Logicky vzato, když se zvýší spotřeba za stejný čas běhu motoru, zhorší se emisní složení spalin! Myslím, že tam jde o úplně něco jiného, v čem hrají roli zcela jiné peníze, které je třeba z lidí vytáhnout.

zvonik54 ( 16. května 2016 13:42 )

 No, pavel215klafunda je asi správce krchova...: Já jsem jen vznesl otázku pavle! Nebrečím, poněvadž jsem řešil emise po dvou letech tak, že jsem měl podezření, že mě technik (teď to teda napíšu!) soukromé firmy ABH CAR v Horoměřicích v Novosuchdolské ulici, okradl o 850 Kč, tím, že prachy vybral a pak mi naměřil úmyslně nesmysl 2,05 [1/m] a tím mě vyhodil z emisí i celé STK a přitom mi neřekl, jak údajnou zvýšenou kouřivost odstranit, poněvadž byl takový ,,odborník", že mi řekl, že neví, co s tím! Jak já, plebejec mám tušit, že je to podraz jako prase, když nejsem přesvědčen po dvou letech, jak na tom moje auto je, a mám věřit ve své naivitě v ,,umírněnou demokracii"??? Jeho jméno bylo na protokolu Petr Mikota (nikoli Blekota, to není chyba). Peníze pochopitrlně nevrátil. Oproti tomu jsem s autem hned projel tunel Blanka pěkně pomalu tou 70km/h, na druhou stranu Prahy a tam jsem u náhodné nejbližší STK udělal emise s 0,44 [1/m] a pak teprve po měření zaplatil 690 Kč. Je tohle brečení? To je jenom otázka, jak je toto možné v kapitalismu, když páně DEKRA má zajistit stabilitu měření všude, když už celé protěžované podnikatelstvo vybírá takový prachy úplně za nic? Je toto demokracie, bo co, pane funebráku, co mi kážete, že brečím špatně??? Jste takový cynik??? Nechci ani psát, co si tahle země parchantů zaslouží...

pavel215_klafunda ( 16. května 2016 10:59 )

Brečíš hezky, ale na špatným hrobě!

zvonik54 ( 16. května 2016 08:51 )

 Mám skromný dotaz: Proč někdo nenapíše přesně, o co v tom softvéru jde při měření emisí, když jde jen o to, co z výfuku vychází při měření, kdy technik na emisích tůruje motor každého diesla nad povolené maximální otáčky, někdy až do poškození, či zničení motoru, kdy se může v nadlimitních otáčkách setkat píst s ventilem???! V této fázi NENÍ k softvéru motoru připojen počítač měření a jediná dvě čidla, která technik použije, jsou čidlo snímání otáček motoru a čidlo kouřivosti výf. plynů, které měří množství pevných částic. Dokonce v tomto čidlu nejsou ani detektory NO, čili když výfuk nemá katalyzátor a má zdravý filtr pevných částic, projde na emisích! V opačných případech má problém, i když katalyzuje NO! Teď mi někdo napište, když jezdím vozem s dieslovým motorem z r. 2001, kde mám nový kaťák, byl jsem na emisích (měřili stejným postupem!) a na jedněch emisích naměřili 2,05 [1/m] a za půl hodiny na jiných emisích 0,44 [1/m] ve stejném režimu nadlimitních otáček se stejnými přístroji, kdy limit kouřivosti byl v obou případech 1,00 [1/m] Můžete na to někdo odpovědět? Na technické jsem byl 18. 4. letos a mám oba proyokoly z emisí brz známosti a bez použití korupce.

Zobrazit celou diskusi