Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 9°C

Stočený tachometr, majitel v exekuci: 5 nejčastějších podvodů v autobazarech

  • Autor: ula - 
    20. 3. 2016
    07:16

    Česká obchodní inspekce pravidelně kontroluje autobazary a každoročně odhaluje další podvody, kterými se nás prodejci aut snaží napálit. Více než polovina z kontrolovaných autobazarů porušila zákon. Nejčastěji se jednalo o stočené tachometry, ale prodejci mají i další triky. Odhalili jsme ty nejčastější z nich.

  • 1.Stočené tachometry



    Kabel za pětistovku a volně šířený program, kterým se změní stav počítadla. Odborník na podvod může přijít, ale na oklamání zákazníka to spolehlivě stačí.



    Jak to poznat? Jedině prověřením historie vozu. Popřípadě důkladnou kontrolou opotřebení volantu, řadicí páky, sedačky či pedálů. Zkuste před koupí obhlédnout víc exemplářů stejného typu, ať si uděláte představu o průměrné trvanlivosti jednotlivých součástí.

    Stočené tachometry (Ilustrační foto) Stočené tachometry (Ilustrační foto) | Profimedia

  • 2.Falešné servisní knihy



    Prázdná se dá normálně pořídit a dokonce stojí pár korun. Nabídka původně sloužila pro případy, že ji majitel ztratí. Nemusí být ani falšovaná. Stačí, když se vytrhne pár posledních listů a stočí tachometr na poslední hodnotu.



    Jak to poznat? Nejlepší je na servisní knížku vůbec nespoléhat. Odvezte vůz před koupí do servisu, kde ho podrobí důkladné kontrole. Popřípadě zvedněte telefon a poptejte se servisů, které v knížce figurují.

     

    Falešné servisní knihy (Ilustrační foto) Falešné servisní knihy (Ilustrační foto) | Profimedia


  • 3.Zásahy do nosných částí karoserie



    Kdysi jste mohli narazit na více aut svařených dohromady, ale to už dnes nehrozí, protože to na první pohled poznal i laik. Zato narazíte na neodborně opravená bouraná auta. K vidění jsou takové věci jako řezané sloupky nebo nosníky. Pokud je dodržen postup, nemusí to být na závadu, ale ve velkém bazaru už takové auto neprodáte.



    Jak to poznat? Laik to obvykle nepozná. Odborník by ale měl rozeznat kritická místa a neoriginální svařované body.

    Zásahy do nosných částí karoserie (Ilustrační foto) Zásahy do nosných částí karoserie (Ilustrační foto) | Profimedia

     

  • 4.Exekuce na majitele vozu



    Těžko byste dnes našli člověka, který nemá na nic půjčku a zejména na auto. Jenže řada z nich nemůže splácet. A jakmile je v exekuci, a vy od něj vůz koupíte, nemůžete ho legálně přehlásit na sebe. Dostat z dlužníka peníze zpět je však téměř nemožné.



    Jak to poznat? Je jasné, že na první pohled těžko. Pomůže jen před koupí prověřit osobu prodávajícího. Jde to zdarma na webu www.centralniregistrdluzniku.

    Exekuce na majitele vozu (Ilustrační foto) Exekuce na majitele vozu (Ilustrační foto) | Jiří Černohorský



  • 5.Vykuchané filtry pevných částic



    Výměna této součástky přijde klidně na deset tisíc korun. Řada řidičů si tento filtr proto v nepoctivých servisech nechá vyříznout. Nejen že riskují problém u technické kontroly, ale i to, že velké autobazary už takto upravený vůz nevykoupí.


    Jak to poznat? Po zdvihnutí na zvedák je obvykle zřetelně vidět záplatovaný plášť filtru.


    Vykuchané filtry pevných částic (Ilustrační foto) Vykuchané filtry pevných částic (Ilustrační foto) | Profimedia


Jannys ( 30. září 2016 22:10 )

osobní zkušenost s nimi nemám, ale slyšela jsem, že Esa taky žádná sláva...

trulijan ( 14. srpna 2016 22:50 )

V ESA staci uhlidat pouze 1 vec... vubec tam nechodit!!!

nimrodd ( 14. srpna 2016 21:39 )

TOP 5 věcí, na které dám pozor v esách

krakatiti53 ( 7. srpna 2016 20:34 )

všichni o tom ví, nikdo s tím nic nedělá a esa a jim podobná si stáčí dál. smutné

Markulupus ( 26. května 2016 12:47 )

už jsme s nima měli co dočinění bohužel, zloději!

Zobrazit celou diskusi