Odkryli jsme sprosté marže dodavatelů plynu: Čtenáři Blesku: Díky, že nám otvíráte oči!
To je lavina reakcí! Poté, co Blesk v článcích rozkrývá praktiky dodavatelů plynu, kteří si pěkně potichu účtují nehorázně sprosté marže (třeba i 140 procent), reagují desítky čtenářů! Posílají svoje faktury, žádají o radu, přiznávají, že do této chvíle nevěděli, co se ve vyúčtováních ukrývá. Nikdo se nechce nechat takto ždímat! A Blesk bude v akci proti drzým maržím dodavatelů pokračovat!
Plyn na burze už léta padá, poslední dva roky je to dokonce poměrně prudký pád. Jenže co udělali velcí dodavatelé jako Pražská plynárenská, RWE, E.ON, ČEZ, Bohemia Energy a Centropol? Nic!
Cenu ve svých základních cenících drží stále stejnou! A tím se zvyšuje rozdíl mezi nákupní cenou a tou, za kterou ho lidem dodávají. A marže v základních cenících, které jsou nejčetnější, šplhají klidně ke 140 %! To je nehoráznost! Místo, aby cena pro koncové zákazníky kopírovala dění na trhu, dodavatelé si zvyšují zisky!
Co na to čtenáři?
Soňa K.
„Jednaosmdesátileté matce se neúměrně zvýšila sazba při změně dodavatele plynu. O problém se zajímala a bylo jí řečeno, že to tak ‚nemůže přepočítávat‘.“
Otakar, Plzeň
„Po spojení s Pražskou plynárenskou mi na dotaz, proč platíme stále více, i když se snažíme šetřit, pracovnice odpověděla, že nám nebude nikdo plyn skladovat zadarmo a proto čím menší odběr, tím větší platba. Nezdá se mi toto jednání korektní.“
Jiří B., Č. Budějovice
„Šest měsíců neodebírám plyn, jsem na chalupě, a doplácím. To je zlodějna!“
Václav M.
„Pěkná analýza kolem prodeje plynu a jak nás ti šibalové dřou… Pěkná práce, díky autorům. Jen houšť, témat je dost. Byla to slušná pecka.“
Jana a Vilém H., Ústí n. L.
„Faktuře moc nerozumíme, tak jsme dosud měli za to, jak je to pro nás výhodné! Přesvědčili jste nás však o tom, že jsme s naším náhledem na věc úplní mimoni! Prosíme o radu, co s tím.“
Karel Z., Žďár n. S.
„Zcela jsem se zhrozil, jakou marži si dodavatel za své služby účtuje. Dle porovnání nabídek mám jednu z nejvyšších na trhu. O to je to horší, že jsem věrný zákazník., který je u RWE od jeho vzniku. Je smutné, jak masivně jsou zákazníci okrádáni, a je ještě smutnější, že spotřebitel nemá žádný nástroj, jak to změnit. Nejsou totiž nastaveny žádné mantinely, kam až mohou při svých maržích zajít. Koncový spotřebitel tak se strachem pouští spotřebič, aniž by tušil, jak velkou částku mu za to dodavatel naúčtuje. Roční vyúčtování jsou pro obyčejného člověka nesrozumitelná. To tito dodavatelé dobře vědí, a tak jen zákazník platí a ani neví za co.“
Petr B., Hošťálkovice
„I když mám vysokoškolské vzdělání, nejsem schopen, od doby, kdy se začalo používat místo m3 MWh, se ve vyúčtování nelze vyznat. Mám za to, že převod pomohl hlavně dodavatelům k vystavování nepřehledného a předraženého vyúčtování.“
Hlavně že Bohemka na mě pomalu v každých reklamách řve, jak strašně šetřím. Pakáž!