Peklo s poštou: Renatě chtěli dát cizí balík, Simoně se vrátil za 3 měsíce
Jmenuje se jinak a bydlí jinde, přesto jí přišlo oznámení o doručení cizího balíku. Česká pošta čelí po stížnostech na pošťáky, kteří nezazvoní a raději uloží balík na poštu, dalším problémům. Jak reklamovat balíky nebo kde si stěžovat, že vás „nezastihl“ pošťák, řekl Blesk.cz odborník Miloš Borovička.
Paní Renatě Haškové přišlo oznámení o příchodu balíku na poštu v úterý. Z Polska jí na dobírku údajně přišly produkty z internetového obchodu na oblečení. Jenže ona si nic neobjednala. Po pečlivém prohlédnutí oznámení ale zjistila, že pro ni vůbec uvedená zásilka není. Adresátem totiž byla jistá Lucie H., která má sice podobné příjmení ale bydlí o šest popisných čísel dál.
„Kdybych si nevzala brýle a nepřečetla si výzvu pořádně, tak bych na tu poštu šla,“ řekla Blesk.cz paní Renata. Šla by ale zbytečně. „Na poště by musela předložit občanský průkaz nebo průkaz příjemce vydaný poštou. Při kontrole dokladů se zjistí, že je zásilka určená jinému adresátovi,“ řekl Blesk.cz tiskový mluvčí České pošty Matyáš Vitík. Podle něj došlo k chybě ze strany listovního doručovatele, který oznámení vhodil do špatné schránky.
Cizí balík ohlaste poště
Podle odborníka Miloše Borovičky ze společnosti dTest nemusí paní Hašková na oznámení vůbec reagovat. „Doporučil bych jí upozornit poštu na nějaké pochybení toho poštovního doručovatele, pokud to bylo opakované, tak podat podnět na Český telekomunikační úřad, který dozoruje poštu právě v těchto záležitostech,“ řekl Blesk.cz.
Špatnou zkušenost s poštou má i paní Simona. Ta už v říjnu zaslala svému synovi do Spojených států balík se sladkostmi. „Chtěla jsem mu udělat radost na Mikuláše, ale balík mu nikdy nepřišel,“ řekla Blesk.cz. Poté, co balík reklamovala, přišel jí zpět celý zmačkaný až v lednu 2016 – o tři měsíce později. „Pokud na vrácené zásilce není uveden důvod nedoručení, odesílateli vracíme poštovné,“ uvedl mluvčí pošty.
„Ztrátu balíku by měl hlásit odesílatel na základě podacího lístku tak, že podá reklamaci. Pošta v rámci reklamační lhůty zjistí, co s tím je, a buď to vrátí, anebo vyplatí to pojištění,“ řekl Borovička. Pokud se vám vrátí balík poničený, opět máte právo ho reklamovat.
„Adresát nezastižen“
Lidé si také často stěžují na to, že jim pošťáci balík rovnou uloží na poštu a řeknou, že byl „adresát nezastižen“. To se pošta snaží vyřešit zvýšením míry doručovaní na 80 %.
Pokud se ale i tak stane, že vám balík uloží na poštu, i když jste byli k zastižení, můžete se bránit. „Jako první je potřeba vznést stížnost na toho konkrétního doručovatele na konkrétní poště, pokud se to nepodaří vyřešit, tak podat opět podnět Českému telekomunikačnímu úřadu,“ uvedl Borovička. Podnět stačí poslat přes e-mail nebo poštou.
možná máš v něčem pravdu,ale proč omlouváš přepracovaností lenost to nechápu,je to čtrnáct dnů co si máma objednala novou hadici a filtry na vysavač a dodání českou poštou mělo být v pondělí domů.samozřejmě nic nepřišlo,volala do obchodu a obratem poslaly meil s datumem vyskladnění objednávky.po urgenci na poště jí řekly že balík přivezou v úterý kolem jedenácté hodiny,celé dopoledne byla doma a když se po obědě podívala do schránky tak tam byl lístek že nebyla k zastižení,tak teď omlouvej českou poštu,jsou to líné ku.rvy