Šmejdi znovu úřadovali. Z důchodců vylákali peníze na nádobí a čističe
Jde o případ jako vystřižený z filmu Šmejdi. Důvěřivý senior se zúčastní akce s vidinou dárku, nakonec si nechá vnutit nekvalitní zboží za tisíce, které musí zaplatit namístě. I když pak od smlouvy odstoupí, peníze nikdy neuvidí. Před další podvodnou firmou varoval dTest.
Firma ARROCHAR nabízí důvěřivcům parní čističe, sady nádobí a keramické nože. Podle typického „šmejdského“ postupu vylákají seniory na předváděcí akci, kde je nákup povinný. Kdo odmítne, je vyveden ze sálu. Platí se na místě, jenže to je naposledy, kdy lidé svoje peníze vidí.
„Spotřebitelům se nedaří s jejími pracovníky spojit. Na adrese sídla není nikdo k zastižení a provozovnu uvedenou ve smlouvách úřady neevidují. Zásilky nepřebírá a vše se vrací zpět odesilatelům,“ uvádí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu. „Po zrušení smlouvy přitom musí společnost vrátit veškeré obdržené částky ve lhůtě 14 dnů. A nejde o zanedbatelné sumy, kupní ceny se pohybují v řádech desetitisíců korun,“ dodává.
Senior peníze už neuvidí
Firma peníze nevrátí, i když to stanovuje zákon. A šance získat je zpět je mizivá. „Nejvíce problematické na předváděcím prodeji je právě ono zaplacení kupní ceny ihned hotově. O pár hodin později v klidu domova už lidé nákupu litují, ale šance na vymožení peněz zpět bývá mizivá. Prodejci nekomunikují, často mění sídlo, a navíc tyto společnosti nemívají žádný majetek,“ říká Zelený.
Statutárním orgánem společnosti je Josef Grznár, který figuruje v další společnosti s názvem Astena group s. r. o., která rovněž pořádá předváděcí akce. Ani tato společnost nedodržuje zákon, vyhýbá se zásilkám a peníze nevrací.
Nový zákon v nedohlednu?
Ve hře je v této chvíli novela zákona o ochraně spotřebitele, která zakazuje podnikatelům vyžadovat a přijímat během konání předváděcí akce a prvních 7 dnů od uzavření smlouvy jakékoliv platby. Senát ovšem vrátil návrh novely do Poslanecké sněmovny k dalšímu projednání.
blbec ostane blbcom