Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Jako ve Studénce: Strojvůdci ze Šluknovska také hrozí amputace nohou po srážce s náklaďákem

Autor: simao - 
8. září 2015
12:59

Opět to odnesl strojvedoucí. Podobně jako při nehodě ve Studénce, také při pondělní srážce osobního vlaku s kamionem ve Šluknově utrpěl těžká poranění strojvůdce, kterého vrtulník převážel na traumacentrum do Ústí. Urychleně podstoupil operaci, nadále je na jednotce intenzivní péče.

Přízrak Studénky se vrátil. Ve Šluknově došlo v pondělí k další nehodě na železničním přejezdu bez závor a s blikajícím výstražným zařízením, kde se osobní vlak srazil s kamionem. Ten vezl tentokrát štěrk, nikoli plechové desky, jako tomu bylo při tragédii ve Studénce, kde zemřeli tři lidé.

Na místě bylo přesto hned několik zraněných, vydal se tam proto i vrtulník záchranné služby. „To nejtěžší, to nejzávažnější poranění utrpěl strojvedoucí. U pacienta jsme museli zajistit základní životní funkce, zaintubovat, pacienta jsme s velice vážným poraněním dolních končetin s velkou ztrátou krve převezli do traumacentra v Ústí nad Labem,“ potvrdil pro Blesk.cz Petr Bureš, mluvčí Zdravotnické záchranné služby Ústeckého kraje. Držme mu palce, aby dopadl dobře. Jedná se o celkem mladého člověka,“ dodal s tím, že na místě podle něj došlo k subamputaci končetiny, o kterou strojvedoucí málem přišel.

Samotnými strojvedoucími další dramatická nehoda na přejezdu otřásla. „Včera došlo ke srážce na Šluknovsku a v tuto chvíli mám zprávy, že je další strojvedoucí bez nohy. Je to ale neověřené,“ uvedl pro Blesk.cz Jiří Běhounek, šéf odborářů z Depa Praha.

Upozornil, že i když je informace neověřená, jde především o další velký průšvih. „Jestli mám přesné zprávy, tak kolegovi ze Šluknovska je 28 let, je to mladý kluk a ty následky budou patrně podobné jako u toho Honzy. To je to čerstvé, co tady s námi se všemi hýbe,“ dodal Běhounek s narážkou na strojvedoucího Jana Černého, který o nohu přišel po srážce s kamionem polského řidiče ve Studénce a nadále leží v nemocnici. Z Ostravy byl alespoň převezen blíže svému bydlišti do nemocnice v Praze.

Strojvůdce od Šluknova: Prognóza nejistá

O těžce poraněné nohy strojvůdce ze Šluknova bojovali pro změnu v ústecké nemocnici. „Potvrzuji, že Masarykova nemocnice přijala jednoho pacienta, onoho strojvedoucího. Stav toho muže, který byl přijat s mnohačetnými poraněními, si vyžádal okamžité operační řešení, resp. jedno poranění, a to vážné poranění dolních končetin. Muž je po operaci umístěn na jednotce intenzivní péče,“ uvedl pro Blesk.cz mluvčí Krajské zdravotní v Ústí nad Labem Jiří Vondra.

„Při mnohačetných poraněních dominovalo velmi vážné, devastující poranění obou dolních končetin. Prognóza, co se týče záchrany obou končetin, je zatím nejistá. Nepotvrzuji amputaci, ale nevylučuji, že k ní může do budoucna dojít. Vývoj zdravotního stavu je nejistý,“ dodal k neveselé zprávě Vondra.

Přejezdové zařízení fungovalo

Příčiny nehody ve Šluknově se vyšetřují. „Drážní inspekce včera provedla analýzu dat ze záznamového zařízení přejezdu na místě nehody. Z této analýzy zatím vyplynulo, že přejezdové zabezpečovací zařízení bylo v době nehody v činnosti a prozatím nic nenasvědčuje tomu, že by příčina byla na straně železnice,“ sdělil Blesk.cz mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

„V tuto chvíli jsou škody vyčísleny celkově na 13,5 milionu korun, přičemž 10 milionů je zatím škoda na vlaku, 2 miliony škoda na trati a 1,5 milionu škoda na tom nákladním autě. Škody se mohou samozřejmě ještě nějakým způsobem měnit v závislosti na komisionální prohlídce, která bude ještě provedena na vlaku,“ dodal Drápal.

Podle prvotních informací bylo zraněno celkem 12 lidí. Jak uvedl mluvčí záchranné služby Bureš, ne všichni potřebovali převoz do nemocnice. „Zasahovaly tam dvě pozemní posádky a jedna letecká posádka. Celkem jsme do nemocnice převezli 5 zraněných, jednou posádkou se záchranářem jsme převezli dva lehce zraněné s poraněními dolních končetin, tou druhou sanitkou také dva zraněné, z toho jeden byl řidič kamionu. Došlo tam k poranění končetin, zad apod.,“ upřesnil Bureš s tím, že pátým těžce zraněným byl právě letecky transportovaný strojvedoucí. 

krtekub ( 8. září 2015 15:06 )

Zajimavé, jaké výroby jsou ty lokomotívy? Není to náhodu konstrukcí lokomotívy?

Zobrazit celou diskusi