Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Česká televize letos za reklamy vybere téměř o 20 milionů navíc

Ředitel České televize Petr Dvořák
 (Autor: ČTK)
Autor: ČTK, kle - 
26. srpna 2015
16:15

Až o 19 milionů více než naplánovaných 630 milionů korun může letos získat Česká televize (ČT) z podnikatelské činnosti, tedy prodeje reklamy, sponzoringu a práv. Zaznělo to na středečním jednání televizní rady. Tyto příjmy však tvoří necelou desetinu ročních příjmů. Drtivou většinu tvoří stále koncesionářské poplatky.

Veřejnoprávní ČT získala za první letošní pololetí 47 procent plánovaných výnosů z podnikání. Tyto příjmy tvoří devět procent z celkových výnosů, další nárůst již ale nejspíše není reálný. „Teď to vypadá, že výnosy brnkají o strop možného. Výnosy jsou limitovány trhem a právním prostředím,“ podotkl Luboš Beniak, člen Rady ČT na středečním zasedání Rady.

Češi měsíčně odhlásí 1000 televizorů

Hlavním příjmem v rozpočtu ČT zůstává výběr koncesionářských poplatků. V polovině roku ČT vybrala přesně polovinu očekávaného objemu poplatků. Zpomalil se také pokles počtu registrovaných televizních přijímačů z 5000 na zhruba 1000 měsíčně. To je podle Beniaka výsledkem loňské masivní oslovovací kampaně a při celkovém počtu 3,5 milionu registrovaných přístrojů jde o zanedbatelné číslo.

„Všechny hlavní nákladové kategorie byly čerpány na úrovni 46 až 49 procent plánovaného letošního rozpočtu,“ dodal Beniak. Česká televize má letos hospodařit s vyrovnaným, bezmála sedmimiliardovým rozpočtem. Je to o 90 milionů méně, než byl plánovaný rozpočet na loňský rok.

hejhej ( 26. srpna 2015 16:29 )

Platíme koncesionářské poplatky s tím, že v ČT nebude reklama a programy nebudou zpožďovány.Programy jsou zpožďovány neustále. Dvořák je nejhorší ředitel, jaký kdy v ČT byl.

Zobrazit celou diskusi