Pátek 29. března 2024
Dnes je Velký pátek / Taťána, zítra Arnošt
Oblačno 18°C

Drůbeží magnát, který rozbíjí jedno ferrari za druhým: Namastil si kapsy díky rodině!

Autor: shp - 
12. června 2015
12:38

Je majitelem největší líhně kuřat ve střední a východní Evropě, ale více než úspěchy na poli byznysu s drůbeží jsou známé jeho bouračky v luxusních vozech. Magnát Jiří Mach (72) likviduje jeden bourák za druhým. Jaký je ale jeho příběh?

Svou společnost založil Mach v červenci roku 1992. Firma vznikla velkou privatizací kuřecích líhní v Litomyšli. Už o deset let později trhu vzrostla líheň na 100 milionů jednodenních kuřat ročně, dnes je jich už 165 milionů. Firma má přibližně 40% podíl na českém trhu s kuřaty.

Jejím největším konkurentem je Vodňanské kuře, které vlastní společnost Agrofert. Tu vlastní Andrej Babiš, současný ministr financí. Mach se s Babišem zná, v roce 2013 při otevření nové líhně kuřat v Chropyni spolu vtipkovali a nechali se vyfotit. Na lítou rivalitu to nevypadalo.

Drůbeží magnát Jiří Mach se svým největším konkurentem Andrejem Babišem Drůbeží magnát Jiří Mach se svým největším konkurentem Andrejem Babišem | Dalibor Glück / MAFRA / Profimedia

Mach vedl od počátku firmu jako rodinný podnik. Zaměstnal v něm dva své sny Jaroslava (48) a Richarda (38). A to se mu vyplatilo! Jaroslav se stará o výrobu a obchodní záležitosti, zatímco Richard o technickou část. V současnosti je podle magazínu Forbes Mach drůbež 43. největší rodinnou firmou v Česku!

Zisk 1,1 miliardy korun za loňský rok mluví za vše. Vydělané peníze umožnily Machovi věnovat se své největší vášni – pořizování rudých luxusních vozů značky Ferrari. Ty nejenom sbírá, také se s nimi rád prohání po silnicích.

Jak se ale zdá, nejlepším řidičem asi nebude. V minulosti už několik vozů zdemoloval a naposledy boural ve čtvrtek. Buďto má tedy zatraceně velkou smůlu za volantem, nebo přeceňuje své řidičské schopnosti.

V roce 2008 jel Jiří Mach po silnici první třídy poblíž Janova ve svém Ferrari 430 F131. Proti němu se vyřítil třicetiletý řidič Škody Fabie. Odbočoval na benzinku a nedal přednost. Následovala bouračka, ze které si odnesla spolujezdkyně z fabie lehká zranění. Škoda byla vyčíslena na 2,5 milionu korun.

O tři roky později se Mach opět proháněl ve svém ferrari, tentokrát po dálnici D1. Nezvládl však jízdu po mokré vozovce a havaroval. „Řidič vozidla pravděpodobně nepřizpůsobil rychlost jízdy svým schopnostem, stavu a povaze vozovky,“ prohlásila tehdy policejní mluvčí Ivana Ježková. Tady jeho vinu popřít nelze.

Podle serveru Autoforum.cz však Mach neboural jen s ferrari, ale i s dalšími luxusními vozy. Kapotu měl zlikvidovat i bentley a Lamborghini Aventador. K poslední autonehodě došlo ve čtvrtek. Zdemolované opět skončilo Machovo ferrari. Tentokrát v hodnotě 6 milionů korun.

Mach se svým ferrari vyjel z kolony v hustém provozu a začal předjíždět ostatní auta. „V tu dobu však z řady aut začal odbočovat vlevo řidič (55) vozu Škoda Superb, se kterým se střetl,“ prohlásila mluvčí policie Hana Kaizarová. Škoda na luxusním bouráku se vyšplhala na tři miliony.

Mach má velké štěstí, že při žádné autonehodě nebyl vážně zraněn. Rozhodně by se měl držet spíše byznysu než rychlých vozů. Podnikání mu jde přece jenom o poznání lépe…

Aktuální dění

 

Izraelsko-palestinský konflikt:

ONLINE dění v Izraeli Velitel Hamásu Iron Dome

Válka na Ukrajině:ONLINE dění na Ukrajině

zauber ( 12. června 2015 17:26 )

Do toho šmejda bych narval alespoň dvě kuřata a pokud by tu porci růstových hormonů a antibiotik přežil, pak bych ho teprve pro výstrahu všem českým podobným podnikatelům pověsil.

dandova ( 12. června 2015 14:30 )

Celej Vočko.

frantacizek ( 12. června 2015 14:15 )

jak má štěstí, že se mu nic nestalo? Ta držka, s tou se takhle narodil??

jarda19 ( 12. června 2015 14:15 )

surfer: určitě by to bylo jednodušší, ale komu ??? V článku jsou popsány dvě nehody. V první mu nedal přednost řidič odbočující v protisměru doleva k pumpě. A v druhém se frajer v superbu nepodíval do zrcátka že ho někdo předjíždí,šup levý blinkr vyjel doleva a bum.

almr ( 12. června 2015 13:41 )

Jeden den založil společnost a druhý den už vydělával velké peníze.Tak jako spousta jiných miliardářů u nás.Děkujeme Klausi.

Zobrazit celou diskusi