Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Zataženo, déšť se sněhem 7°C

Děsivé pátrání po obětech letu 4U9525: Záchranáři už našli 4000 kusů lidských těl!

Autor: shp, ČTK - 
31. března 2015
12:48

Práce v drsných horských podmínkách nekončí. Záchranáři stále sbírají ve francouzských Alpách kusy těl obětí letu 4U9525. Při zřícení airbusu aerolinek Germanwings zahynulo všech 150 lidí na palubě. Záchranáři dosud zajistili na 4000 kusů a úlomků stroje a částí lidských těl...

Přesně týden po katastrofě německého airbusu ve francouzských Alpách pokračují týmy lidí v pátrání po pozůstatcích 150 obětí a také po druhé černé skřínce s technickými údaji o letu. Vyšetřovatelé se stále zabývají zdravotním stavem německého druhého pilota, který je podezřelý z úmyslného zavinění pádu stroje.

Společnost Lufthansa vyhradila na odškodnění obětí a další výdaje spojené s havárií částku 300 milionů dolarů (téměř 7,6 miliardy korun). Policisté a další lidé pátrající v oblasti pádu stroje nalezli podle agentury AFP dosud na 4000 kusů a úlomků stroje a částí lidských těl. Práce nyní postupují rychleji a shromažďování prováděné policisty by mělo skončit příští středu, řekl nejmenovaný vyšetřovatel AFP.

Druhou černou skříňku zaznamenávající technické údaje letu se podle něj zatím nepodařilo nalézt a je pravděpodobné, že se nalézá pod viditelnou úrovní terénu. Z nalezených vzorků se dosud podařilo získat genetické informace 78 mrtvých. Identifikace obětí, kvůli níž nyní musí vzorky pro analýzu DNA poskytnout vyšetřovatelům pozůstalí, bude podle expertů trvat až čtyři měsíce.

V terénu dnes jsou rovněž dva francouzské vrtulníky, které z výšky prohledávají okolí zóny vytyčené pro pozemní pátrání a hledají části stroje, které mohly skončit ve větší vzdálenosti od místa pádu. V průběhu dne se k nim mají přidat dvě německé vojenské helikoptéry.

Hlavní linie vyšetřování se stále zaměřuje na sedmadvacetiletého německého druhého pilota Andrease Lubitze, který je podezřelý z úmyslného zavinění pádu letounu. Vyšetřovatelé prověřují jeho zdravotní stav v souvislosti s vážnými psychickými problémy a sebevražednými sklony, kterými trpěl v minulosti. Lubitz podle dosavadní verze znemožnil kapitánovi airbusu přístup do pilotní kabiny a záměrně navedl stroj k nárazu do hor.

Vyloučena ale stále není ani technická závada stroje, kvůli níž se letečtí experti pokoušejí z první nalezené černé skříňky zaznamenávající zvuky v kabině a dalších dostupných záznamů podrobně analyzovat každý okamžik letu. Letecká společnost Lufthansa, které nízkonákladové aerolinky Germanwings patří, podle německého deníku Handelsblatt na odškodnění příbuzných obětí a další výdaje spojené s následky havárie vyhradila 300 milionů dolarů.

Obvyklé odškodné při katastrofách spojených s dopravními letouny podle listu činí okolo milionu dolarů na pasažéra. Stroj na trase z Barcelony do Düsseldorfu se zřítil v obtížně přístupné části francouzských Alp u Seyne-les-Alpes minulé úterý dopoledne.

Na palubě byli především cestující z Německa a Španělska; nikdo ze 150 lidí katastrofu nepřežil. Více než tři stovky rodinných příslušníků obětí se nyní vyrovnávají s tragédií v hotelu v Marseille, asi 150 kilometrů jihozápadně od místa neštěstí, kde o ně pečují desítky psychologů, lékařů i duchovních.

ixtlil ( 1. dubna 2015 14:41 )

Takže : prý vedl promiskuitní žvot se stewardkami, ale přitom hledal gay erotické snímky, takže vyšetřovatelé budou musit přijít s teorií, jak to skloubit, tj. že ho slečny onrzely a chtšl to zkusit s chlapy. Řekl bych poněkud krkolomné konstrukce. Takže zatím podle nejnovějších poznatků : sice byl gay, ale podvedl přítelyni s letuškou.

zelena.karkulka ( 31. března 2015 23:52 )

anka ( 31. března 2015 14:32 )

jedine se da udelat vice prevence - brat deprese ostatnich vice vazne, a zmenit pravidla, ze v kabine budou muset byt neustale dva lide , atd.

anka ( 31. března 2015 14:29 )

na to aby to udelal sam doma, nemel odvahu....

ingmarie ( 31. března 2015 14:14 )

 Předpokládám , že nově nyní před každým letem pilot představí rutinně cestujícím posádku, seznámí je s průběhem letu , poté vystoupí z kokpitu aby si ho všichni prohlédli a seznámí je stručně se svým zdravotním stavem, prodélanými chorobami, rodinnými poměry, sexuální orientací, náboženstvím, politickými názory, národností, obsahem stránek po kterých surfuje ve volném čase...současně nechá kolovat čerstvé potvrzení o psychologickém vyšetření 3 nezávislých odborníků. Na závěr ještě otevřou dveře letadla, aby si mohli vystoupit všichni cestující , kterým některé aspekty pilotova života nevyhovují. Poté tak učiní kopilot - a může se letět .Serioznější společnosti budou ještě pokračovat stejnou procedurou palubního personálu a poté u všech jednotlivých cestujících od cca 12 let věku!

Zobrazit celou diskusi