Soudní znalkyně: chybu mohla udělat logopedka i sociální pracovnice
Podle renomované dětské psychiatričky a soudní znalkyně, která si nepřeje uvést své jméno, se zřejmě v nýrském případě nepostupovalo správně.
„Pokud se k učiteli, lékaři, vychovateli či jiné osobě, která pracuje s dětmi, dostane od dítěte informace tohoto druhu, měl by ji oznámit nejen sociálce, ale informovat policii nebo kontaktovat krizové centrum. Důležité je, kdo dítě jako první vyslechne a zda používá takzvaně selský rozum.
Pokud totiž takto malé dítě hovoří s jakoukoli autoritou, má snahu jí vyhovět. Takže na otázku ‚Tatínek ti sahal na pipinku?‘ klidně kývne. A to je přesně špatně položená, velmi sugestivní otázka. Proto je důležité ke komunikaci s dítětem využít proškoleného pracovníka policie, dětského psychologa nebo psychiatra. Při rozhovoru s ním dítě za pomoci panenek ukáže, co se doma dělo. Odborník pak situaci vyhodnotí.“
Velmi důležité při vyšetřování takového činu, jako je zneužívání dítěte, je ptát se učitelek ve školce či škole. „Malé děti toho hodně povědí. A mnoho také může vědět pediatr, který dítě i jeho rodiče zná od nejútlejšího věku,“ radí soudní znalkyně. „Je také možné, že nějaká horlivá sociální pracovnice se zhlédla v kauze ‚Norsko‘ a napáchala víc škody než užitku,“ uzavírá psychiatrička.
Ať mgr. nelže, že se nevydávala za logopedku...i na oficiálních stránkách šumavských info tak je uvedena....odstavec logopedická pomoc....vedle opravdových logopedek....snad nezařídí, že to hned smáznou : http://sumavanet.cz/zsskolni/user/2014/dokumenty/potrebne_odkazy_pro_rodice_2014.pdf