Letadlo AirAsia se ztratilo v bouři: Na palubě bylo i 17 dětí!
Je to opět ten samý, zdrcující pohled. Zničení příbuzní, kteří nic takového nečekali. Jejich drazí seděli v letadle, které náhle zmizelo. A předchozí letošní zkušenosti dávají lidem pramalou naději. Po letadle malajských aerolinií MH 370 nyní zmizel i airbus společnosti AirAsia. Tentokrát v bouřce. Na jeho palubě bylo 162 lidí, z toho 17 dětí.
Pátrání v oblasti, kde se ztratil kontakt s letadlem QZ 8501, bylo přerušeno kvůli tmě. Od oznámení tragického odmlčení letadla přitom záchranné akce ztěžovalo špatné počasí. Na palubě bylo 162 lidí. Včetně 17 dětí.
Letoun měl absolvovat trasu Surabaya – Singapur, do místa určení však nedorazil. Mezi cestujícími byla většina lidí z Indonésie, včetně celých rodin. Z Evropanů jeden Francouz (druhý pilot) a občan Velké Británie. Identifikován byl jako Chi Man Choi, cestoval s dcerou Zoe. Pochází z anglického Hullu, vystudoval univerzitu v Essexu a stal se generálním ředitelem jedné energetické společnosti v Indonésii, uvedl Daily Mail. Jeho žena pochází ze Singapuru a letěla dřívějším letem spolu se starším synem.
Mezi cestujícími byla i trojice Jihokorejců – manželský pár Park Seong-Beom (37) a Lee Kyung-Hwa (36) s jejich teprve dvanáctiměsíční dcerkou Park Yuna. Do Singapuru letěli kvůli obnovení víz. Známá jsou již i jména pilotů – kapitána Iriyanta a Francouze Remiho Emmanueala Plesela.
Airbus 320-200 přitom řídil zkušený pilot, který měl nalétáno přes 6100 hodin. Jeho synovec řekl, že strýc patřil k oporám rodiny a pomohl vždy, když někdo onemocněl nebo mu došly peníze. Iriyanta je ženatý a má dvě školou povinné děti, jeho žena nepracuje.
Po tragédii letu MH 370, který mířil v březnu z Kuala Lumpur do Pekingu, se však lidé bojí nejhoršího. Vrak letu malajsijských aerolinií přitom dodnes nenašli. Záhadou je i ztracení letadla AirAsia, které opět patřilo provozovateli, který má základnu v Malajsii.
#QZ8501 was flying on FL320. Other aircraft in same area were flying on FL340-FL390. pic.twitter.com/h01k5LvHGJ
— Flightradar24 (@flightradar24) 28. prosinec 2014
Časové údaje o posledním kontaktu jsou zatím nejednotné. Indonéské ministerstvo dopravy ve svém posledním prohlášení oznámilo, že kontrolní věž v Jakartě s letadlem ztratila kontakt v 00:18 SEČ, tedy 43 minut po startu stroje ze Surabaye. Pilot se prý naposledy přihlásil v 00:12 SEČ. Letěl v té době ve výšce 9,7 kilometru a žádal o povolení vystoupit do výšky 11,5 kilometru, aby se vyhnul bouřkovým mrakům.
Že během letu skutečně zuřila na trase bouře, dokládá Tweet se satelitním záběrem – právě v zlověstné černé „skvrně“ se mohlo letadlo ztratit.
Na radarových obrazovkách bylo letadlo ještě v 00:16 SEČ, avšak identifikovatelné bylo jenom přes automatický signál. O dvě minuty později z radaru zmizelo. Tato informace se lehce liší od zprávy vydané společností AirAsia, podle níž byl kontakt přerušen v 00:24 SEČ.
Expert na leteckou bezpečnost David Learmount řekl, že piloti naprosto rutinně žádají o změnu výšky letu, pokud se blíží bouřková oblast. „Nehovoříme o pouhých blescích a hromech. Bouře mohou být mimořádně silné a středně velké letadlo dokážou roztrhnout, proto se jim piloti snaží vyhnout,“ řekl.
Satellite image around time #AirAsia flight went missing, very vigorous thunderstorms (black) north of Surabaya pic.twitter.com/w8jSzfzvmi
— James Reynolds (@EarthUncutTV) 28. Prosinec 2014
Tahle diskuze je teda opravdu na úrovni tak tolik bezcitných lidí se jen tak nevidí. Kdyby se to tak ale týkalo vašich dětí a pozůstalých to by jste vyskakovali co. Upřímnou soustrast pozůstalým.