Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Nesmyslný účet za telefon: Operátor chtěl po muži jeden haléř!

Pavel Liška se velmi divil, když mu faktura na jeden haléř přišla.
Pavel Liška se velmi divil, když mu faktura na jeden haléř přišla.  (Autor: Blesk - Martin Přibyl)
Autor: et, lmk - 
25. srpna 2014
06:20

Kdo něco takového může myslet vážně? Tak takovou otázku si pokládá Pavel Liška (66) z Prahy, kterému přišlo od operátora vyúčtování s částkou ve výši celého jednoho haléře! Už jenom převod takové částky z jeho účtu by ho ale stál 2500 krát více.

„Poslali mi vyúčtování na částku 1 haléř,“ divil se překvapený Pavel Liška, když dostal počátkem srpna vyúčtování od svého operátora. Šílenost kolem celé faktury nepochopil doteď.

Když si pan Liška zjistil, že za převod takové směšné částky by zaplatil bance poplatek v řádu desetikorun, se ale rozhodl rychle jednat. „Zavolal jsem na zákaznickou linku a řekl, že to budu ignorovat. Nejsem blázen, abych za převod haléře platil 25 korun,“ vysvětlil pro Aha! Pavel Liška s tím, že operátor díkybohu nesmyslnost celého vyúčtování pochopil a řekl mu, ať tedy nic neplatí.

A co na to říká operátor, který fakturu vystavil? „Ze zákona musíme vystavit za službu vyúčtování. Ale haléřové částky obvykle přesuneme k příští platbě, došlo tam k nějakému omylu,“ řekl Aha! mluvčí společnosti Ctibor Jappel.

I takové částky lze po dlužníkovi vymáhat

"Zákon neurčuje hranici, která by věřiteli přikazovala, pro jakou výši lze žalovat dluh. Vždy ale záleží na věřiteli, jestli vůbec bude dluh žalovat a zda podá návrh na exekuci. Předpoklad je, že seriózní věřitel to v takto minimální částce neučiní," vysvětluje mluvčí 
Exekutorské komory Petra Báčová. "Navíc pokud by se ukázalo, že věřitel podává návrh pouze jako šikanu vůči dlužníkovi, nepožíval by tento jeho úkon soudní ani exekuční ochrany," dodává.

lisakplysak ( 27. srpna 2014 23:30 )

Vážení diskutující, jako profláklý dlužník uvedený v předmětném článku, evidentně se snažící díky své neochotě zaplatit společnosti O2 Czech Republic, a.s. fakturovanou částku 0,01,- Kč a tím tuto společnost zcela zruinovat a přivést k totálnímu krachu, si tímto dovoluji reagovat na zveřejněné příspěvky a uvést některé zde prezentované domněnky na pravou míru. Takže: 1) Při vší úctě nepovažuji vystavování daňového dokladu na částku 0,01,- Kč a jeho duplicitní zasílání e-mailem a současně SMSkou (což samo o sobě přijde na podstatně vyšší částku, než kolik v tomto případě činí částka fakturovaná), za zrovna racionální jednání. 2) Žádné sdělení o tom, že uvedenou částku není třeba platit, předmětná faktura 02 neobsahovala. 3) V žádném případě jsem se svým sdělením nesnažil udělat z komára velblouda (ani jiné užitečné zvíře) a již vůbec jsem tak nečinil ze zištných důvodů. Těm, co snad nemohou samou závistí při představě závratného honoráře, který jsem od Blesku obdržel, usnout sděluji, že jsem nejen žádný honorář nepožadoval, ale ani jsem žádný neobdržel! 4) Jako vysokoškolsky vzdělaný člověk dokáži rozhodně odlišit platby složenkou od plateb bankovním převodem. Takže žádný omyl nebo "kravina". 5) K poněkud pejorativnímu označení "dědek" mohu pouze konstatovat, že v pubertálním věku mně jako "dědci" připadali i třicetiletí chlapi. 6) Pokud jde o příp. soudní řízení, exekuci či věřitelem event. uplatněné úroky z prodlení, pak Vás ujišťuji, že toto mě jako právníka skutečně děsí ze všeho nejmíň. Je-li snad někdo přesvědčen,že zákonný úrok z prodlení, který aktuálně činí 8,05% p.a. z dlužné částky, ať si sám spočítá, kolik činí roční úrok z částky 0,01,- Kč. 7) Místo závěrečného resumé, jedno staré rčení: "Trénuj voly na dostihy, nezvítězí!"

istyl ( 26. srpna 2014 10:26 )

ti z Aukra mysleli, ze by jim ty 4 halire ohrozily mesicni rozpocet a proto striktne vyzadovali doplaceni 4 haliru hned...nemohlo to počkat ani do pristi mesicni faktury...

e.44 ( 25. srpna 2014 21:09 )

Není pravda, že email je na nic. IP adresa odesilatele je jasným důkazem odkud byl odeslán. Já vedu veškerou korespondenci kterou potřebuji mít zdokumentovanou právě mejlem a vždy se mi to v případě nejasností vyplatilo. Pokud mi někdo něco řekne do telefonu, nemám důkaz že mi to řekl. Pokud mi to napíše mejlem, můžu si ho v případě potřeby vytisknout a pokud by došlo na soudní řešení sporu, jako že už došlo, IP adresa emailu to jistí, pokud má k onomu počítači přístup víc lidí, je věcí firmy nebo policie zjistit kdo měl v době odeslání k počítači přístup. Firmy nesmějí vést úřední korespondenci přes Anonimox ani jinak měnit IP adresu, tudíž IP adresa je jasným důkazem uznatelným u soudu. Vím to z vlastní zkušenosti.

jotopir ( 25. srpna 2014 17:14 )

E-mail vám je úplně nanic, ten se dá strašně snadno zfalšovat. Pokud tedy neni digitálně podepsaný, ale to se víceméně vůbec nepoužívá.

e.44 ( 25. srpna 2014 16:51 )

přesně tak Jenom bych doporučila vyřizovat to s pracovníkem operátora (i v jiných případech s někým jiným) pokud je to možné, tak ne telefonicky ale emailem. Člověk má tak v ruce něco čím může dokázat, že mu bylo skutečně sděleno že šlo o chybu a že nemusí nic platit. To pro případ že by i přes domluvu došlo k vymáhání.

Zobrazit celou diskusi