Španělský masakr na kolejích: Strojvedoucí na 80 jel 190 km/hod! 78 mrtvých
78 mrtvých a nejméně 140 zraněných! Všude křik, panika, těla rozesetá po kolejích. To je šílená bilance tragické nehody vlaku ve Španělsku, která se stala včera večer. Příčinou je zřejmě vysoká rychlost. Na úseku, kde byla přikázaná 80, jel strojvedoucí téměř dvoustovkou!
Vlak vykolejil v zatáčce poblíž města Santiago de Compostela. Některé z vagonů hořely ještě dlouho po havárii. Deník El Mundo uvedl, že se zranilo nejméně 143 lidí. Španělské ministerstvo vnitra však vyloučilo, že by šlo o teroristický útok. Vlak jel příliš rychle.
Smrt před slavností
Rychlovlak Alvia státní železniční společnosti Renfe jel na trase z Madridu do města Ferrol na severozápadě Španělska na místní slavnost. Všech jeho 13 vagonů vykolejilo ve 20:42 SELČ v zatáčce nedaleko od poutního města Santiago de Compostela. Podle společnosti Renfe přepravoval vlak 238 pasažérů. Vykolejil v ostré zatáčce nedaleko od španělského poutního města, kde se právě dnes sjíždějí lidé na tradiční slavnost. Souprava měla údajně 13 vagonů. Záchranáři našli 73 mrtvých v troskách soupravy, čtyři další cestující zemřeli po převozu do nemocnice
Vagón letěl několik metrů
Do místa nehody se sjeli záchranáři, kteří vyprošťují zraněné z poničených vagonů. Jeden ze svědků události popsal rozhlasové stanici Radio Galega, že slyšel mohutnou explozi a viděl, jak se jeden z vagonů u konce soupravy vymrštil a odlétl několik metrů.
Češi ve vlaku nebyli
Podle českého konzula Jindřicha Kubovského zatím nejsou informace, že by mezi mrtvými byli čeští občané. "Zatím nemáme zprávy o obětech z řad českých občanů. Z celkového počtu mrtvých bylo ale dosud identifikováno pouze devět," upřesnil konzul. Nikdo z Čechů se také zatím na ambasádu neobrátil s tím, že by ve vlaku cestoval jeho blízký.
Druhé nejhorší vlakové neštěstí na světě
Nehoda je druhým nejhorším vlakovým neštěstím v Evropě za posledních dvacet let. Více obětí - 101 - si vyžádala jen nehoda německého rychlovlaku u města Eschede v červnu 1998. Ještě více lidí zemřelo na železnici, a to také ve Španělsku, v březnu 2004, tehdy ale šlo o sérii teroristických útoků se 191 mrtvými.
No to je zase nadpis bombasticky u clanku. Je zajimave, ze se ale vubec nezpise o tom, ze pri stavbe trati pro rychlovak nechteli vyvlastnovat dalsi pozemky a tak nechaly zatacku ve tvaru U ze stare trati a snizili v tom useku rychlost na 80 km/h a nebo mozna lepe receno, proc nechteli dale vuvlastnovat pozemky, nebyly penize?? A do ci kapsicky se asi podely?????