Sobota 20. dubna 2024
Svátek slaví Marcela, zítra Alexandra
Zataženo, déšť se sněhem 7°C

Pomooc, dusíme se: Smog v Pekingu je 20x vyšší, než je limit

Autor: pk - 
2. února 2013
08:30

Omezená doprava, stovky zrušených letů, přerušená výroba a 20 milionů lidí, které navzdory omezením dusí těžký smog. To je Peking koncem ledna 2013.

Místo příprav čínského nového roku, který připadá na 10. únor, ničí město smog, jehož hodnoty dvacetkrát překračují limit stanovený Světovou zdravotnickou organizací (WHO). Místo přijatelných 25 mikrogramů na metr naměřily přístroje děsivých 526 mikrogramů! Úřady navíc varovaly, že v nejbližší době není zlepšení pravděpodobné.

Viditelnost nepřesahuje 100 metrů. Střechy starobylých chrámů i obrysy novodobých mrakodrapů se beznadějně ztrácejí v husté bílé mlze... „Vyzýváme obyvatele, aby pokud možno nevycházeli ven,“ sdělila vláda. Velké procento těch, kteří do ulic musí, sahá alespoň po různých rouškách, které přece jen něco z polétavých částeček prachu zachytí...

Podle mezinárodní studie zemřelo loni v Číně v důsledku smogu na 9000 lidí, kteří trpěli dýchacími obtížemi. V Česku dosahuje znečištění zhruba 100 mikrogramů a radnice velkých měst se většinou omezují na radu, aby občané nevycházeli ven.

venxa ( 2. února 2013 20:48 )

Anka ale s dovolenim tady moc mista na diskusi neni. Delal jsem od roku 74 jako manufacturing engineer v automobilovem prumyslu a deset let u Magna International jako #2 person (zastupce reditele) v jedne z jejich fabrik takze mam vice nez dostatecne vedomosti o problemech vyroby v severni Ameice. Basicaly vsechno smeruje jen ke dvema zakladnim vecem: vysoke dane a poplatky (federal, provincial a municipal, vysoke doplatky na CPP,UI, Workmens compensation, hydro et. a vysoke vyrobni naklady a nizsi kvalita vyrobku z unionized fabrik ve srovnani s nonuniozed. Vem si napriklad GM v Oshawa, recently premistuji vyrobu (myslim ze Impala) do Michiganu. A vis proc? Michigan zmenil zakon a zrusil closed union shops takze delnici mohou anebo nemusi byt v unii. V ontariu mame stale closed union shops a Liberal idiots will never change that. Problem je v tom ze unie zvyhodnuji delniky podle seniority misto pracovnich schopnosti. Tim ovsem podporuji tak zvany dead wood coz zdrazuje a zhorsuje kvalitu vyrobku. S Cinou se necha konkurovat pouzim vyssi automatizace ale ty dane zustavaji. A v tom je ten problem. A o Evrope nema cenu mluvit, srovnej si ceny zde a kdekoli v Evrope. Nekdo tam musi ty jejich dlouhe dovolene a jine prehnane socialni vyhdy zaplatit. Nic neni zadarmo.

anka ( 2. února 2013 17:08 )

castecne s vami souhlasim, dalo by se o tom ale distkuvat hodiny - nevim jak je to v EU, ale v severni americe, pokud chcete zacit neco vyrabet - jedina sance, jak to financne zvladnout - je nechat to vyrobit v cine.... - cina je velka a byla hladova - tim ze se tam presunula vyroba, zivotni standart cinanu se velmi zvysil, vlada je spokojena s ekonomikou a nema zatim ambice do nejakych valecnych komfliktu ( fakt je ten, ze posledni roky davaji obrovske penize do zbrojeni, ze diky populacni politice tam maji dnes velke mnozstvi mladych muzu, kteri nebuou mit sanci se v zivote ozenit, mysleni cinanu je jina - jedinec je nic, hlavni je rodina, komunita - takze kdyby na to prislo- prilis mnoho fanatiku, kteri jsou ochotni polozit zivot za svou zemi) - dalsi vec je, ze severni amerika se soustredila na vysokou technologii a na vydelavani penez mozky....

venxa ( 2. února 2013 17:05 )

Inqizitor a presun vyroby je dusledek vysokych dani potrebnych na premrstene socialni vyhody a nenazranost odboru. A to hlavne v Evrope ktera je nejvice zamerena do leva.

inqizitor ( 2. února 2013 14:41 )

přesun výroby do Asie je příčina krize v EU&USA

qantaroo ( 2. února 2013 11:21 )

vzhůru k sebedestrukci

Zobrazit celou diskusi