Praha šetří, supervozy bez řidičů nebudou: Metro D až o 10 miliard levnější!
Žádné lehké metro jak se spekulovalo, a ani žádné nejmodernější vozy bez řidičů! Pražský magistrát se dnes konečně rozhodl, jakou podobu bude mít budoucí výstavba metra D do Písnice. A kvůli šetření nakonec vyjde dokonce až o 10 miliard levněji!
Rada hlavního města Prahy se dohodla, že bude pokračovat v přípravě metra D, které má spojit červenou stanici Pankrác s Písnicí. Z magistrátní kasy na tyto přípravné práce už odešlo 465 milionů korun!
„Rada schválila záměr vybudovat trasu metra D v dopravním systému, který bude kompatibilní s dosavadními trasami A, B a C,“ informovala novináře mluvčí pražského magistrátu Tereza Králová. A tak na rozdíl od původních plánů bude metro technologicky podobné jako současné trasy. Jeden z hlavních důvodů je samozřejmě cena... Tato varianta by měla vyjít až o deset miliard levněji! Podle pražského magistrátu by se měla výsledná cena pohybovat od 24,69 do 28,98 miliard korun. Trasa D měla původně stát zhruba 34 miliard korun.
Včera zároveň padl i jeden důležitý datum. Termín začátku výstavby se stanovil na rok 2015. Praha nyní staví prodloužení metra A z Dejvické do Motola. To by mělo být hotové v roce 2014...
Linka D... zatím jen odbočkou trasy C
I kvůli šetření v magistrátní pokladně se rozhodla Rada pro tuto levnější variantu. Tedy, že linka D se stane prozatím jen odbočkou trasy C. Propojit má Pankrác, Krč, Libuš a Písnici. „Ve stanici Pankrác by tak nebylo nutné přestupovat. Vlak by pouze přejel z trasy C rovnou na novou trasu,“ vysvětluje se ve zprávě Metroprojektu, který dělá projektovou přípravu pro pražský dopravní podnik. Na nové trase budou jezdit klasické soupravy.