Ministerstvo chce zvýšit max. rychlost na 110 km/h: Víme, na kterých silnicích
Ministerstvo dopravy chce převést 300 km rychlostních silnic na dálnice a na některých silnicích 1. třídy zvýšit maximální rychlost z 90 na 110 km/h. Pilotním projektem by se už na podzim tohoto roku měla stát komunikace mezi Hradcem Králové a Pardubicemi.
Návrh nazvaný Nové pojetí dálniční sítě chce ministerstvo dopravy předložit vládě. Přispěje ke zvýšení srozumitelnosti a přehlednosti české dálniční sítě v očích domácích i zahraničních řidičů, uvedlo ministerstvo. Navrhovaným administrativním převodem vybraných rychlostních silnic do dálniční sítě by se její délka zvýšila o zhruba 300 km.
Stovky kilometrů nových silnic
Nově definovaných silnic pro motorová vozidla s povolenou rychlostí 110 km/h by měly existovat řádově stovky kilometrů. Rychlost by se mohla zvýšit na 24 úsecích, například Most - Bílina nebo Liberec - Kunratice. Vybrané silnice první třídy mají být koncipovány jako mezistupeň mezi běžnou dvoupruhovou silnicí první třídy a dálnicí. Pilotně se pak rychlost 110 km/h bude už na podzim tohoto roku testovat na silnici I/37 z Hradce Králové do Pardubic. Vytipované úseky silnic první třídy na kterých chce MD prověřit možnost zvýšit rychlost na 110 km/h.
Nové rychlostí silnice podle návrhu ministerstva
I/7 Chomutov - Křimov
I/11 Ostrava - Šenov
I/11 Ostrava, Rudná (v okolí D1)
I/13 Karlovy Vary - Ostrov
I/13 Most - Bílina
I/13 Bílina - Teplice
I/14 Liberec - Kunratice
I/20 Nová Hospoda (R4) - Písek
I/20 Plzeň, přivaděč k D5
I/23 Brno, Pražská radiála
I/26 Plzeň, přivaděče k D5
I/27 Plzeň-Sukova - Dobřany
I/34 České Budějovice - Lišov
I/35 Liberec - Bílý Kostel
I/35 Olomouc - Křelov
I/37 Hradec Králové - Pardubice
I/38 Jihlava, přivaděč k D1
I/43 Brno, Svitavská radiála
I/44 Postřelmov, obchvat
I/48 Nový Jičín - Příbor
I/48 Český Těšín, obchvat
I/50 Brno, Olomoucká radiála
I/56 Prodloužená Místecká
I/57 Semetín - Jablůnka
Lidi,co blbnete,vzdyt na tech silnicich o kterych se tu mluvi,stejne lidi jezi 110,takze neni o cem,Pravda je,ze leckde jsou rychlostni limity prehnane nizke,tudiz jsem pro zvyseni limitu,v cizine to funguje,tak proc ne u nas???