Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Oblačno, déšť se sněhem 9°C
Nejčtenější
na Blesk.cz

Kvůli chybě strojvedoucího zemřela jedna žena

Autor: hra, ap - 
2. února 2011
11:22

AKTUALIZUJEME: Po nedělní havárii vlaku v Německu postihla železniční nehoda i Českou republiku. Na železniční trati ve Vodňanech na Strakonicku se srazil osobní vlak s nákladní soupravou. Srážku dvou vlaků nepřežila jedna žena, dvacet dalších lidí je zraněných. Podle prvních informací z drážní inspekce může za nehodu chyba strojvedoucího osobního vlaku.

Nehoda se stala u železniční stanice Vodňany - Pražák. Ráno v 8:15 minut se zde srazil osobní vlak Regionova a nákladní vlak. Jedna starší žena na místě zemřela, dalších dvacet lidí bylo zraněných.

K místu okamžitě po nehodě směřovaly sanitky z Vodňan a Strakonic. Část lidí vagonu osobního vlaku museli zasahující hasiči z vagonu vyprostit.

Strojvedoucí vjel předčasně na trať

Provoz na trati byl přerušen. Cestující přepravuje náhradní autobusová doprava. Toto nouzové řešení bude trvat několik hodin. Podle prvních odhadů drážní inspekce je pravděpodobnou příčinou nehody chyba strojvedoucího osobního vlaku.

"Osobní vlak měl být ve Vodňanech křižován s manipulační soupravou. Strojvedoucí osobního vlaku však pravděpodobně nevyčkal jejího přejezdu a vjel předčasně na trať," uvedl pro Blesk.cz Petr Marek z Drážní inspekce ČD.

Strojvedoucí manipulačního vlaku ještě stihl zařadit zpětný chod a couval, tím výrazně eliminoval sílu nárazu. První vagon osobního vlaku částečně vykolejil a má poničenou přední část.

 

surovec ( 3. února 2011 09:59 )

Tak tohle je už třetí případ na stejné trati stejného typu nehody během 17 let. Z toho druhá se zabitím cestujícího (celkem 4 mrtví). Za vše může předpis D-3 (zjednodušené řízení železničního provozu). Kolik bude muset být ještě mrtvých aby tuto stupiditu někdo zrušil. Prakticky všechny nehody v posledních 15 letech byly na tratích s D-3 (jedy jenom osádky vlaku, neobsazené stanice, často bez pokrytí GSM, o GSM-R si můžeme nechat tak zdát. Ještě že z některých výhyben nezmizely klasické selektorové telefony. František Josef I. jako rzmnožitel a budovatel železniční sítě ČD se musí v hrobě obracet. Ono to dvojité jištění rozhodnování člověka mělo něco do sebe (souhlas osádky + souhlas výpravčího = teprve souhlas strojvedoucího). Surovec

qvido ( 2. února 2011 14:12 )

Nevím kdo je zodpovědný, ale odpovědnost by mněli mít pánové nahoře co škrtají pracovní místa. Člověk není stroj a to co se dneska děje na drahách je do nebe volající. V takovém Bohumíně, nebo Ostravě nejsou výpravčí asi vlezdo***ka (namažer ČD pro Moravskoslezský kraj) už neví jak se zavděčit Praze. Na informacích nekoupíte lístek když je přeplněná pokladna a průvodčí chce po Vás ve vlaku doplatek( máte smůlu, že chodíte na nádraží jen s 10 minutovým zpožděním) taky je k pláči, že na měsíčník nemůžete cestovat rychlíkem a máte se dívat jak odjíždí (jste přece jen stálý zákazník) proto jsem ráda, že máme tu možnost výběru a na dopravu volíme autobusy. Z ČD a jejich přístupu k zákazníkům a zaměstnancům je mi totiž š.....

krokus666 ( 2. února 2011 12:24 )

"Na železniční trati ve Vodňanech..... Osobní vlak měl být ve Volarech křižován s manipulační soupravou" ?? Tak u Vodňan nebo u Volar. To je opravdu trochu rozdíl několika desítek kilometrů.

Zobrazit celou diskusi