Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Z luxusní plavby se stala noční můra. Pár uvízl na Kubě, na cestu domů neměl peníze

Autor: Mii - 
11. prosince 2018
19:10

Měla to být romantická dovolená. Kevin Rohrer si se svou přítelkyní zaplatil několikadenní plavbu po Karibiku se zastávkami v několika destinacích. Loď vždy přijela, cestujícím dala chvíli rozchod a po několika hodinách pokračovala dál. Vše bylo v pořádku, než se loď zastavila v Kubě. Když se totiž Kevin s přítelkyní vracel, zjistil, že loď již odplula. A to byl jen začátek jejich trablů, informuje New York Post.

Kevin si pro svou cestu vybral výletní loď společnosti Norwegian Cruise Line (NCL). Ta před každým výjezdem dává přesný rozpis, v kolik se lidé mají dostavit do přístavu a v kolik proběhne vyplutí. Muž si proto zaznamenal, že do 15:30 se musí dostavit do přístavu v Havaně, protože v 17:00 se pojede.

V 15:30 skutečně se svou přítelkyní do přístavu dorazil. Loď ale nikde nebyla, a nejen ona, ani žádní další cestující. Kevin se tak optal v okolí a zjistil, že loď již odplula - daleko dříve, než počítal. „Bylo to hrozně děsivé. Byli jsme zdevastováni,“ napsal muž do své pozdější stížnosti společnosti.

„Vyměnili jsme si peníze, chytili taxi a okamžitě se vydali na letiště,“ pokračoval Kevin, co následovalo dále. Ani zde ale v prvním momentu nepochodil. „American Airlines nám řekli, že neberou kreditní karty a že chtějí 472 pesos (zhruba 10 500 korun, pozn. red.). Tolik peněz jsme ale u sebe neměli,“ popsal.

Nevěděl, co má dělat. Jeho loď odplula, do letadla nemohl. Nakonec strávil celé odpoledne pátráním po Havaně, aby našel bankomat, vybral si hotovost a zarezervoval první letadlo do své domovské destinace.

Nečetl podmínky užití

Po příletu mohl příběh skončit. Kevin s přítelkyní si ale řekli, že věc nenechají být a kontaktují NCL. S prosbou o pomoc se obrátili také na spotřebitelskou společnost Elliott Advocacy.

Postupně se ukázalo, že loď změnila svůj čas odjezdu z 17:00 na 14:00. Tato informace Kevina minula, proto přišel pozdě. Celou dobu se spoléhal na rozpis, který dostal při objednání plavby. Jenže loď rozmístila do všech kabin leták, ve kterém uvedla, že časy odjezdů prošly změnou.

Kevin se tak nyní s NCL hádá, kdo je v právu. Muž tvrdí, že nedostal šanci si leták přečíst v dostatečném předstihu a že to není dostatečný způsob. „Rozeslali to, když jsme byli na snídani. Podíval jsem se na něj, až když jsme čekali na letadlo,“ uvedl. Podle něj nebyl čas i proto, že měli velmi plný program.

Společnost si ale stojí za tím, že své cestující informovala. V odpovědi Kevina odkázala na své podmínky užití, které musel podepsat, než odcestoval. „Mějte na paměti, že časy odjezdů se můžou lišit,“ stojí v nich. NCL také před plavbou rozeslala všem cestujícím email, kde změny zdůraznila a po lodi umístila řadu upozornění.

Kevin proto, byť stále tvrdí, že se k němu informace nedostala, žádné odškodnění nevysoudí. Důležité jsou podmínky užití, díky kterým je společnost chráněna, říká Elliott Advocacy. Muže tak jen nakonec upozornila, ať si u budoucích cest dá pozor. Na to Kevin reagoval kontaktováním právníka. 

ihned ( 13. prosince 2018 07:50 )

Sikovnej kluk, jede na letiste, pak jede pul dne hledat bankomaty po Havane..Skoda ze ho nenapadlo vybrat na letisti, protoze tam je a minout ho, to je celkem umeni.Uplne opomijim ze urcite jel taxalem do centra, kde se staci zeptat kde je nejblizsi banka a pred ni byly venku vzdycky automaty.Hlavicka, no okruzni plavba, to si vetsinou kupuji lidi velmi samostatni co si bez asistence nejsou v cizim meste schopni ani koupit jidlo

Dam1 ( 12. prosince 2018 09:28 )

nadivte se..........americane,... minulou zimu jsem byl svedkem na prazskem letisti, kam priletel american v kratasech a tricku, na nohou zabky a rozciloval se, ze je zde zima a ze mu cestovka o tom nic nerekla........ze je bude zalovat

Zobrazit celou diskusi