Středa 24. dubna 2024
Svátek slaví Jiří, zítra Marek
Zataženo, déšť se sněhem 7°C

Šílené podmínky u Ryanair? Posádka musela spát na zemi, firma mluví o lži

Autor: Mii - 
16. října 2018
16:05

S dalším problémem se potýká letecká společnost Ryanair, která v posledních měsících řeší masové stávky svých zaměstnanců. Na sociálních sítích se objevila fotografie její letecké posádky, která musela spát na zemi, protože firma jí nezajistila lepší ubytování. Ryanair přiznává, že ubytování v hotelu nezajistil, fotografie je ale podle něj zfalšovaná, informuje BBC.

K nepohodlnému přespání 24členné posádky mělo dojít na španělském letišti v Malaze. Posádka zde zůstala uvězněná kvůli bouři, kvůli které došlo ke zrušení desítek letů do nejrůznějších destinací světa. Odletět nemohli ani řádní cestující – a právě proto posádka zůstala na letišti – všechny hotely v okolí byly plné.

Posádka tudíž dostala instrukce zůstat v jedné z místních kanceláří a čekat. V místnosti ale bylo jen osm židlí a jich bylo 24. Nedostala navíc žádné jídlo a pití. Na problém se tak rozhodla veřejně upozornit portugalská odborová organizace SNPVAC sdružující letecké zaměstnance, která na internet umístila fotografii, jak zaměstnanci spí na zemi. Portugalská organizace proto, že posádka Ryanair byla z Porta.

Ryanair: Není to pravda

Na příspěvek rychle zareagovalo vedení Ryanair, které fotografii označilo za falešnou a očividně zinscenovanou. Žádná posádka podle ní nespala na zemi, byť ubytování skutečně nebylo dostupné.

„Kvůli bouři v Portu muselo být několik letů odkloněno do Malagy. A jelikož byl zrovna španělský národní svátek, všechny hotely byly plné,“ uvedla firma ve vyjádření. „Posádka strávila chvíli v kanceláři a pak byla přesunuta do VIP salónku. Do Porta se vrátila následující den,“ zmínil dále Ryanair.

Odbory podají stížnost

Odborová organizace ovšem odmítá tvrzení firmy, že posádka v kanceláři strávila krátký časový úsek. Podle ní zde byla mezi 1:30 a 6. hodinou ráno. Skupina si neměla kde sednout ani jak se občerstvit. „Nic jiného než si lehnout na zem, jak ukazuje fotografie, dělat nemohla,“ uvedla SNPVAC.

Incident je podle ní o to závaznější, že aerolinka má posádce právní povinnost zajistit adekvátní ubytování, tedy hotel. Jinak nemůže následující den pracovat – případnou unaveností by ohrozila bezpečnost lidí. „SNPVAC podá formální stížnost ke všem relevantním leteckým úřadům a očekává rychlou a jasnou odpověď, ať se nic podobného znovu nestane,“ slíbila organizace.

Hofka ( 7. listopadu 2018 12:47 )

S Ryanair už nikdy více.. , možná prodají letenku levněji, ale pak chtějí nesmyslné platby (malé dítě sedí v letadle jinde než rodič -několik řad) - samozřejmě za příplatek je možné mít sedadla vedle sebe .. Rovněž je i velká pakárna s příručním zavazadlem, které odeberou až před vstupem do letadla do zavazadlového prostoru (tudíž probíhá nesmyslná kontrola přes scaner). I když jsou v letadle volná místa, personál nedovolí si přesednout i přesto, že na sedadle vedle vás sedí tlusťoch, kterému přetékají špeky do vašeho prostoru... Pozor na velikost příručního zavazadla,které stejně seberou do zavazadlového prostoru.., vadí i kolečka nad rozměr. Poté požadují nesmyslné poplatky. Když se to nasčítá, zaplatíte podstatně více než u jiných... V mém připadě nejhorší let !!! Doufám, že také poslední..

majojo ( 16. října 2018 20:04 )

Jasně, že ve skuetčnosti nespali na zemi, dostali karimatky a jednorázové netkané přikrývky.

w.mojko ( 16. října 2018 19:43 )

s Ryanair máme najhoršie skúsenosti aj ako cestujúci

y1xcvbnm ( 16. října 2018 19:39 )

určitě je to blábol. nespali by určitě v botách

krtek. ( 16. října 2018 19:31 )

nejdřív si to přečti pokud to umíš , píšou o 24 členné posádce ....

Zobrazit celou diskusi