Supermarkety zavádějí „tichou hodinku“ bez hudby a reklam. Kvůli autistům v Británii
Čtvrtý největší britský řetězec supermarketů Morrison se rozhodl zavést ve všech svých obchodech tichou hodinu. Ta má pomoci zákazníkům, pro které je obtížné vyrovnat se s hudbou, reklamou a dalšími zvuky při nakupování v supermarketu. Oznámila to agentura Reuters.
Nová iniciativa, která se uskuteční ve všech obchodech řetězce každou sobotu od 9 do 10 hodin dopoledne, se zrodila za podpory dobročinné organizace podporující lidi trpící autismem.
„Hodně lidí, kteří jsou autisty, anebo mají autistické děti, může považovat nákup v supermarketu za stresující zážitek,“ objasnil řetězec a dodal, že si již otestoval v některých prodejnách možná zlepšení, jakož i nejvhodnější čas. Morrison také uvedl, že v tuto dobu ztlumí světla, vypne hudbu a rozhlasové vysílání, vyvaruje se hlášení a reklam, omezí pohyb vozíků a košíků, vypne zvukové signály.
„Tišší hodina je krokem správným směrem pro autistické lidi, pro které nakupování v supermarketech představuje opravdový boj,“ uvedl Daniel Cadey z organizace National Autistic Society.
Konečně, aspoň někde bude chvilka klidu. Ocení to i zdraví lidé, kterým do paneláku vnutili jednu cikánskou rodinu - všude jen rámus, smrad, nepořádek a pomočené balkony pod jejich bytem a to, že se tam nastěhuje jedna žena s 3 dětmi a za měsíc tam bydlí 20 dalších řvoucích "příbuzných" snad nemusím psát.