„Lidé krváceli z uší a křičeli.“ Svědci líčí děs a paniku na letu do Chorvatska | Blesk.cz

„Lidé krváceli z uší a křičeli.“ Svědci líčí děs a paniku na letu do Chorvatska

Autor: simao - 
16. 7. 2018
13:10

Mysleli si, že je po nich. Dramatické chvíle na palubě letadla společnosti Ryanair, které mířilo do chorvatského Zadaru, zažili cestující, z nichž tři desítky skončily v nemocnici. Tekla jim krev z uší, popsali další lidé z letadla, kterým cestovaly i rodiny s dětmi včetně kojence. Problémy nastaly kvůli prudké ztrátě tlaku v kabině, kterou se stejně rychle začala šířit panika.

V letadle poklesl tlak v kabině a vypadly kyslíkové masky, lidi zachvátila panika. Spoj mířící z irského Dublinu do Chorvatska musel v pátek přistát nouzově na německém letišti Frankfurt-Hahn. Svědectví z paluby nyní přináší řada lidí. „Letěli jsme a najednou se spustily kyslíkové masky. 15 minut jsme strávili v temnotě a nejistotě, lidé křičeli,“ řekla cestující Sarah McGarryová The Irish Times. 

Prudký pokles letadla: Cestující se báli pádu

Stejně jako řada dalších cestovala i ona do Chorvatska na dovolenou. „Bylo to opravdu děsivé, byly to tři až čtyři minuty, i když se to zdálo jako hodina, kdy letadlo rychle klesalo a já myslel, že je po nás,“ přidal se další z cestujících.

Čím konkrétně byly problémy na tomto letu způsobeny, to stále není jasné. Aerolinky však uvedly, že prudké klesání způsobil pokles tlaku v letadle a následný řízený sestup na nižší letovou hladinu před nouzovým přistáním.

Lidem tekla z uší krev

Lidé si po něm stěžovali na bolesti hlavy či uší. Na tři desítky z nich byly přepraveny do nemocnice. Jednou z nich byla i Conor Brennanová (21), kterou prohlédli v Německu, ale lékařskou pomoc musela podstoupit i poté, co konečně doputovala náhradním letem do Zadaru. 

„Spadly kyslíkové masky a asi o 20 vteřin později nám pilot oznámil, že se chystá provést řízený sestup. Pak jsme sestoupili opravdu velmi rychle. Cítila jsem, jako by mi explodovaly uši,“ popsala irskému webu.

Stížnosti cestujících: Hanebná péče

To Sarah McGarryová možnost převozu do německé nemocnice nevyužila. I když i jí bušily ušní bubínky, obávala se, že nestihne náhradní let, který společnost naplánovala na sobotní ráno na 9:30. „Bylo mi řečeno, že musím cestovat zhruba 70 kilometrů, aby mě prohlédli v jiné nemocnici, protože nebyli k dispozici další lékaři,“ postěžovala si.

A tak prý strávila raději 11 hodin v letištní hale v Německu, aby počkala na pokračování své dovolenkové cesty. Její přítel Kieran Blunt si následně stěžoval na to, že i když od společnosti dostali poukázky v hodnotě 10 eur (zhruba 260 korun) na občerstvení, zacházení Ryanairu s cestujícími bylo jinak bez větší snahy, ba přímo „hanebné“. Vadí mu také, že se prý od kapitána a posádky nedočkali žádného uklidnění.  

Společnost: Normální nouzové přistání a omluva

„Nejhorší zážitek v mém životě. Jste ve vzduchu a o chvilku později padáte z oblohy, vaše uši hoří, chybí vám vzduch a v puse cítíte železo,“ přiblížila na Twitteru Španělka Minerva Galvanová. Postěžovala si však i na to, že o cestující nebylo po nouzovém přistání Ryanairem řádně postaráno - neměli dostatek informací, jídla, ani místo k přespání. „Opravdu, Ryanaire? Skoro jsme zemřeli a vy nám nabídnete vodu, žádné místo k přespání a žádné jídlo?“ napsala na sociální síti. 

Další cestující poukazovali, že stejným podmínkám - dlouhému a nepohodlnému čekání v letištní hale - byly vystaveny právě i děti.  

Společnost Ryanair reagovala na stížnosti prohlášením, že při nouzovém přistání kvůli poklesu tlaku v letadle šlo o standardní postup posádky i pilota, který letadlo vedl při řízeném sestupu.

„Letadlo přistálo normálně a cestující vystoupili, malé množství z nich následně čekala lékařská pomoc jako preventivní opatření. Zákazníkům byla poskytnuta poukázka na občerstvení a bylo povoleno i hotelové ubytování, avšak byl nedostatek ubytovacích kapacit,“ podotkl Ryanair, který se omluvil za případné komplikace.

Doporučujeme
dokola ( 17. července 2018 10:04 )

Kolik jejich letadel už spadlo???Nemel nesmysly!!!

dokola ( 17. července 2018 10:02 )

Nesouhlasím!!!Nevím o jaké krutosti v placení mluvíš, platit za služby navíc musíš u každé letecké společnosti!!!

dokola ( 17. července 2018 09:58 )

Proč napadáš cestující této společnosti???Každý nemá na luxusní leteckou přepravu, jako ty.Já s nimi létám do Anglie a vždy bez problémů (16 letů¨). Je to takový autobus ve vzduchu, žádný luxus , ale létají na čas a pro mne vždy spolehlivě. Problém ve vzduchu může mít každé letadlo, je to jenom stroj.

latecia ( 17. července 2018 02:19 )

Ale houby. Drazsi spolecnosti nabizi vyssi konfort v podobe vetsiho prostoru kolem sebe, sedacky, tv s filmama, v nizkonakladovkach jsou lidi jak sardinky. Piloti asi litaj za min penez a vic, takze vetsi prepracovanost, unava a zkusenosti moc mit nebudou. Ja letela prvne s Ryanairem pred par dny, a pristani me malem vyhodilo ze sedacky na strechu, pri zpatecni ceste tlaky nahoru dolu mezi mrakama, dost neprijemny.

akublender ( 16. července 2018 20:59 )

Při dekompresi normální postup, nicméně vše ostatní je špatně, ale pokud je někdo natolik vypatlaný, že letí s Ryanair, tak si nic jiného nezaslouží.

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa