Audi stáhne 60 000 aut s naftovým motorem, objevily se chyby v softwaru

8. 5. 2018
21:48

Výrobce luxusních vozů Audi, který je divizí evropské automobilové skupiny Volkswagen, objevil v některých svých modelech s naftovým motorem nesrovnalosti v softwaru. Závada se týká zhruba 60 000 vozů modelů A6 a A7, které firma svolává ke kontrole. Automobilka zároveň zastavila dodávky těchto modelů prodejcům.

Audi uvedla, že nesrovnalosti objevila při interním vyšetřování problémů s naftovými motory v souvislosti s emisním skandálem, který vypukl ve skupině Volkswagen v roce 2015. Automobilka o problému informovala i německý spolkový úřad pro motorová vozidla KBA.

Audi neupřesnila, o jakou nesrovnalost se jedná. Pouze uvedla, že ve spolupráci s úřady poskytne aktualizaci softwaru. Podle německého časopisu Der Spiegel vozy A6 obsahují software, který uměle snižuje vstřikování močoviny, která se používá k neutralizaci emisí způsobujících smog.

Audi již v souvislosti se skandálem s emisemi u naftových vozů svolala ke kontrole více než 850 000 vozů. Celá skupina Volkswagen pak miliony aut a vyplatila na odškodném a pokutách miliardy dolarů.

Doporučujeme
kacko ( 9. května 2018 07:30 )

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=805&t=1263048&st=0&sk=t&sd=a&start=174 0

kacko ( 9. května 2018 07:27 )

A co Mazda, kdy to začne řešit? MAZDĚ A LIBNI, OBLOUKEM SE VYHNI !!!!!!!!! Mazda v letech 2012 a 2013, když přišla s novými motory Skyactiv vyrobila několik stovek tisíc aut s konstrukční vadou a nacpala je do Mazda 3, Mazda 6 a Mazda CX 5. Brousil se tam vačkový hřídel s vačkami. Cituji trolla, shr3k, žoldáka placeného Mazdou, který jak se sám chlubí, dával tyto informace i p. Vaculíkovi ze Světa motoru. Na to, že je jenom amatér a fanda Mazdy tomu fakt rozumí. : motory 2.2 Skyactiv-D vyrobené do září 2013 mají u 4 ventilů z 16 tvrdší vahadlo než vačku, což v kombinaci s různou karbonizací oleje má za následek různě velký otěr, někde malý, někde velký´. To je příčina pilin v oleji, které následně poškodili pisty, válce i kroužky, než došlo ke svolávačce. Oficiálně kvůli brzdám, ale šlo o výměnu oleje s pilinami z vaček a hřídele. A to je ten důvod proč mají auta až 1 litr nafty v oleji po ujetí cca 10 tisíc km. To poškození je různé, někde vice, někde méně. A jak to Mazda řeší? Maximálně, když někdo hodně řve, tak to od něj vykoupí za cca 50% na protiúčet a tím mají zaplacené zhruba výrobní náklady a můžou to auto dát do šrotu, nebo když to není moc poškozené tak to ještě prodají jako prověřené vozidlo.

Zobrazit celou diskusi
720p 360p
Další videa