Středa 24. dubna 2024
na Blesk.cz

„Superzemě“ ukrývá mimozemský život? Vědci ukázali na souhvězdí Velryby

Autor: nka -
20. dubna 2017

Planetu, která má pravděpodobně atmosféru a teplotu vhodnou pro existenci kapalné vody, objevili astronomové v souhvězdí Velryby vzdáleném od naší sluneční soustavy 40 světelných let. Superzemě, na niž planetu překřtili, pro lidstvo možná představuje to nejlepší místo, kde hledat mimozemský život.

Planeta s oficiálním názvem LHS 1140b existuje asi pět miliard let, je z velké části kamenitá a panuje na ní třikrát vyšší přitažlivost než na Zemi.

Podívejte se, jak v představách umělců vypadá let vesmírem k Superzemi:

Podle dosavadních zjištění pravděpodobně obsahuje atmosféru a kolem své hvězdy obíhá v takové vzdálenosti, která jí zaručuje teplotu vhodnou pro existenci kapalné vody.

Tato vzdálenost je sice asi desetkrát menší, než je mezi naší planetou a Sluncem, jelikož ale LHS 1140b obíhá kolem červeného trpaslíka, který je mnohem chladnější než Slunce, panují tady přesto podmínky vhodné pro vznik života.

„Tohle je ta nejzajímavější planeta, kterou jsem během posledních deseti let viděl,“ řekl astrofyzik Jason Dittmann, který se na objevu hvězdy podílel.

„Pro tu největší misi v dějinách vědy – pátrání po známkách mimozemského života – bychom jen těžko mohli najít lepší cíl,“ dodal.

Planetu objevil mezinárodní tým vědců, kteří analyzovali údaje z Evropské jižní observatoře. Teď chtějí vědci planetu prozkoumat pomocí Hubbleova teleskopu a zjistit, zda na ní funguje skleníkový efekt a kolik tepla je tudíž ve své atmosféře schopna udržet.

djaba ( 20. dubna 2017 21:37 )

Nejenže je to daleko ,ale i pro rádiové spojení je to problém .I dnešní sondy , údajně operující u Pluta , a v jiných místech teoreticky posílají fotografie v HD .Technicky by se dal skousnout Mars ,tam je na orbitě umělá družice .Jenže z nepředstavitelné dálky , např z komety ,by musel mít vysílač na sondě výkon řádově stovky Kw a antána by musela mířit přesně na Zemi .To se nedá zajistit a při malém výkonu vysílače signál ani k nám nepřijde a zanikne v šumu .Tím jsem chtěl říci ,že je zbytečné se o nějakou planetu zajímat a nevěřím, že je možné určit složení , gravitaci a další hodnoty na tu dálku .