Zpověď mafiánského pilota, který přežil 11 havárií: Stoly plné drog a pytle peněz
Clinger Borges do Vale z Brazílie se 40 let živil jako pilot a sám sebe považuje za pilota s tou „největší klikou na světě“. Borges nepřevážel pasažéry, ale ilegální těžaře zlata a prostitutky napříč brazilskou džunglí.
Po čtyřiceti letech práce pro černý trh se zlatem se Borges, který je dnes už v důchodu, rozhodl promluvit. On a jeho šest bratrů se narodili v Itaitubě, hluboko v brazilském deštném pralese a měli podle jeho slov v mládí na vybranou. Buď se stát ilegálním horníkem, kteří v pralese těží zlato a nebo se stát pilotem, který tyto horníky převáží a s nimi i drogy a prostitutky pro potřeby místního černého trhu.
Všichni se rozhodli pro dráhu pilota a podle Borgese tři z jeho bratrů zahynuli při leteckých neštěstích. On sám měl prý velké štěstí, protože přežil jedenáct různých havarií a požár na palubě letadla, který stál život dva z jeho pasažérů.
Zpětně o své práci mluví jako o velice nebezpečné, bláznivé a plné adrenalinu. Všechny jeho lety se uskutečňovaly na letišti Itaituba, které je na seznamu deseti nejnebezpečnějších letišť světa. Často přistával na kusu půdy uprostřed džungle nahrubo očištěném od stromů a porostu.
Zároveň ale přiznává, že práce pro mafii byla velice dobře placená a za život si užil spoustu velkých oslav plných alkoholu a drog. „Měli jsme stůl plný drog. Kupoval jsem si dvě, tři nová auta ročně a na dovolenou jezdil s taškou plnou bankovek,“ vzpomíná na dobu, kterou nazývá zlatý věk pašeráku.
I teď, když se vláda snaží proti mafii a černému obchodu zavádět tvrdé kroky, se pašerákům stále daří. Borges vysvětluje, že už to není takové jako v osmdesátých letech, kdy nebylo výjimkou ani 300 letů denně. Dnes se jich realizuje okolo 30, ale jsou zároveň mnohem bezpečnější, tvrdí o černém byznysu, do kterého se zapojil i jeho syn.
Bohužel ne všichni mají takové štěstí. Na videu je zachycen pád gripenu během oslavy dne dětí:
A já měla za to, že cikáni přitáhli z Indie a ne z Brazílie.