V reklamním spotu se ve vlaku setkává dívka v muslimském šátku a německý chlapec. Němec se zpočátku na muslimku dívá pohledem, který je vlastní řadě Evropanů. Vidí v ní utlačovanou ženu se zahalenou hlavou, jejíž zájmy se omezují na čtení koránu. Nakonec je ale vývojem situace velmi překvapen.

VIDEO: Mladík potká ve vlaku zahalenou muslimku. Kampaň Německých drah má pomoci v boji s předsudky
Video
délka: 00:55
1080p 720p 480p 360p 240p

Propagační video Německých drah vyzývá k náboženské toleranci. Facebook.com

Německé dráhy denně přepraví na 7,4 milionu cestujících. Kampaň s názvem Čas tolerance pro německý koncern připravila agentura Ogilvy & Mather.

„V době rostoucí nesnášenlivosti existuje jediná odpověď na předsudky a vyloučení ze společnosti, a tou je tolerance. Dráhy tak v kampani nejen upozorňují na konkrétní výhody železniční přepravy, ale i dávají podnět k zamyšlení,“ řekl kreativní ředitel agentury Roland Stauber.

Německo se však nadále potýká i s obavami ze zradikalizovaných muslimů. Opět je rozdmýchal loňský útok na vánočních trzích v Berlíně, kde vraždil Tunisan Anis Amri – najel kamionem do davu lidí, 12 jich zemřelo včetně Češky Nadi Čižmár. Německé bezpečnostní složky proto podnikají čas od času razie proti radikálům.

Strach mají Němci také z odlišných kulturních zvyklostí. Ozývají se hlasy přející si zákaz nošení burek a nikábů. Výjimkou nejsou ani stížnosti Němek na obtěžování ze strany muslimů, k nimž dochází obzvlášť ve veřejných bazénech. 

Muslimové tvoří asi pět procent německé populace. V zemi žije už několik desetiletí početná turecká menšina, za poslední dva roky navíc do Německa přišlo téměř 1,2 milionu běženců. Většina z nich pochází z Blízkého východu a severní Afriky.

Fotogalerie
6 fotografií