Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Facebook vyděsil celý Bangkok: Paniku zažehly rok staré výbuchy

Autor: Mii - 
28. prosince 2016
21:26

Funkce Facebooku Safety Check, díky které mohou lidé v případě nebezpečí informovat své okolí, že jsou v pořádku, v úterý vyvolala pořádný poplach. Rezidenty Bangkoku informovala o masivním výbuchu bomby, ke kterému nedošlo.

Pomocí funkce Safety Check mohou uživatelé dát svému okolí vědět, že jsou v pořádku. Facebook Safety Check zavedl v roce 2014 pro případy přírodních katastrof, teroristických útoků a jiných událostí, kdy je třeba, aby o sobě lidé věděli. Funkce je aktivovaná jen tehdy, stane-li se nějaká katastrofa.

Takhle Facebook informoval o falešném výbuchu bomby. Takhle Facebook informoval o falešném výbuchu bomby. | Facebook

Facebook Safety Check v úterý aktivoval. Zda to udělal kvůli protestům, které v Bangkoku v minulých dnech probíhaly, při nichž rozzuřený dav házel petardy do oken vládních budov, a které jen špatně označil, nebo to byl jiný druh chyby, není jasné.

Tuto falešnou informaci nicméně Facebook doplnil titulkem článku BBC z minulého roku, kdy v Bangkoku skutečně k několika výbuchům došlo. Tehdy zemřelo 19 lidí a 120 bylo zraněno. Funkce Safety Check funguje tak, že jakmile někdo o sobě uvede, že je v bezpečí, jeho přátelům se to objeví na zdi společně s odkazy na články médií informujícími o nebezpečí, které člověk přežil. 

Rok starý článek se do algoritmu Facebooku dostal kvůli stránce Bangkok Informer. Tento zpravodajský web často sdílí odkazy na jiná média a z nějakého důvodu sdílel tento konkrétní článek, který následně převzala stránka MSN. Zpráva, která se u Safety Check ukazovala, nesla loňský titulek „Bangkokem otřásla masivní exploze“ s grafikou pro „Právě se stalo“.

Facebook chce s falešnými zprávami bojovat 

Facebook poslední měsíce čelí kvůli falešným článkům silné kritice. Nejhorší byla situace během amerických prezidentských voleb, kdy sekci Facebooku se zprávami zavalily desítky falešných a lživých informací. Analytici následně usoudili, že tento obsah k výsledku voleb výrazně přispěl.

Mark Zuckerberg, šéf Facebooku, proto na začátku listopadu slíbil, že společnost bude s problémem bojovat. Nahlášení falešných zpráv bude jednodušší a vyhodnocování účinnější. Boj falešným zprávám vyhlásil i největší vyhledávač světa – Google.

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi