Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Díky! Už nemrznu! Obec se půl roku neměla k opravě kotle: Nájemnice se ale zastal náš deník

Autor: Jiří Čada - 
24. listopadu 2018
18:25

Snad jen teplým lidským slovem se mohla zahřívat Hana Michálková (54) z Brtničky na Jihlavsku. Od obce, která jí pronajímala byt s nefunkčním plynovým kotlem, se ho však půl roku nedočkala! »Mráz« odvanul až poté, kdy se o její
případ začal zajímat Blesk.

Týdny měla Hana Michálková doma vlastní pohádku o Mrazíkovi. Zůstala bez topení, ale i bez teplé vody. Po příchodu z práce se musela obléci do silného svetru, županu a pracovního kabátu, protože po ránu je teď na Vysočině i minus 8 stupňů.

Byt se snažila zavlažit vypůjčeným elektrickým přímotopem a otevřenou elektrickou troubou. Když měla doma 16 °C, tak se radovala. Jenže účty za elektřinu naskakovaly. „Za byt každý měsíc přitom platím 6500 korun,“ připomněla nájemnice.

Připlatíte si!

„Na plynovém kotli v bytě obec neprovedla revizi už přes čtyři roky. Marně jsem to mnohokrát u starosty urgovala. Vždy mě odbyl neurčitou odpovědí. Nakonec mi řekl, že když to nechají zkontrolovat a opravit, zvýší mně nájem,“ postěžovala si Blesku Michálková. Problém vygradoval v květnu, kdy v bytě ucítila zápach plynu. Když zavolala hasiče, byl verdikt jednoznačný: kotel se bez revize nesmí používat. Dostala zápis o zásahu, ale ani ten vedení radnice neobměkčil.

Na co teplá voda?

Když se do případu »zmrzlé nájemnice« vložil náš deník, obecní ledy začaly praskat... „Řešíme to,“ tvrdil nám nejdříve starosta obce Michal Sobotka. „V květnu a přes léto přece nepotřebovala topit,“ divil se dotazu, proč to trvá tolik měsíců. Že nájemnici netekla po celou dobu teplá voda, ho ani nenapadlo. V zájmu nájemnice jsme ale chtěli znát přesné datum opravy.

Další výmluvy

„Musí se vyměnit celý kotel a spravit komín,“ vymlouval se ještě chvíli starosta Sobotka, když s dalším zastupitelem dorazil do bytu paní Michálkové. Po rozmluvě s redaktorem Blesku pak ale šlo vše ráz na ráz.

„Dobrý večer, děkuji za pomoc, už topím,“ dorazila ještě týž den do mobilu redakce povzbudivá zpráva od paní Michálkové. „Přijel servisní technik a kotel opravil,“ hlásila pak druhý den nájemnice.

 

Zobrazit celou diskusi