Rovnost je táta na mateřské: Vláda vytvořila spoty o Češích a Češkách | Blesk.cz

Rovnost je táta na mateřské: Vláda vytvořila spoty o Češích a Češkách

Autor: val, bel - 
9. 3. 2017
12:13

Vládní Odbor rovnosti žen a mužů, kterému šéfuje ministr pro lidská práva a legislativu Jan Chvojka (ČSSD), bojuje za rovnoprávnost mezi oběma pohlavími. V rámci kampaně To je rovnost! ve čtvrtek představil několik videospotů na podporu tohoto tématu. Ve dvou z nich se vyzdvihuje právo otců na rodičovskou dovolenou, další dvě upozorňují před domácím násilím. 

„Takže ty seš na rodičovský a žena šla do práce? Táta na plnej úvazek, tak to je síla,“ udivuje se tramp cestující ve vlaku směrem k dalšímu nastoupivšímu dobrodruhovi. „Ne, to je rovnost,“ odpovídá mu odhodlaně kolega v kupé.

Krátká animovaná scénka z dílny studia KLUCIvespolek je jedním z video spotů, jejichž prostřednictvím chce Úřad vlády bojovat za rovnost mužů a žen ve společnosti. Další spoty představí ve čtvrtek odpoledne.

Podívejte se na video:

Video Kampaň ČSSD To je rovnost! - Úřad vlády
1080p 720p 480p 360p 240p

Kampaň je podpořena grantem z Norska, videa bude v průběhu března vysílat Česká televize. „Cílem kampaně je oslovit širokou veřejnost tak, aby si byla vědoma, že mnohé praktické otázky každodenního života jsou otázkami rovnosti žen a mužů,“ tvrdí Michal Kačírek, mluvčí ministra pro lidská práva a legislativu Jana Chvojky.

Další spot je zaměřený na domácí násilí:

Video Kampaň Úřadu vlády To je rovnost! - Úřad vlády
1080p 720p 480p 360p 240p

Podle Lucie Zachariášové z Odboru rovnosti žen a mužů stála celá kampaň včetně výroby propagačních předmětů a videospotů něco přes dva miliony korun, ze státního rozpočtu šlo 20 procent, čili zhruba 400 tisíc korun. 

Video Kampaň Úřadu vlády To je rovnost! 
1080p 720p 480p 360p 240p

„Rovnost žen a mužů je hodnotou, která je významná pro celou společnost. Proto jsme si vybrali dvě témata, kterým se v rámci této agendy dlouhodobě věnujeme, a ta chceme české veřejnosti komunikovat,“ komentuje kampaň náměstkyně ministra pro lidská práva, rovné příležitosti a legislativu Martina Štěpánková. „Dva ze spotů se věnují fenoménu domácího násilí a cílí především na jeho svědky a svědkyně. Další dva spoty se zaměřují na slaďování práce a soukromí a snaží se poukázat na jeho prospěch pro všechny členy a členky rodiny,“ doplnila.

Podle informací vlády chodí na rodičovskou méně než dvě procenta mužů. „Překážkou slaďování pracovního, soukromého a rodinného života je mimo jiné také nedostatek míst v zařízeních péče o děti předškolního věku. V nízkém objemu jsou například využívány flexibilní formy práce, přičemž z celkového počtu 316 400 osob, které v roce 2014 pracovaly v ČR na částečný úvazek, tvořily 71 procent ženy,“ upřesnil Kačírek.

Tvůrce: Animace přináší nadhled

Na dotaz Blesku, zda je vhodné uchopit takto závažná témata ilustracemi, odpověděl Jiří Novák z animačního studia KLUCIvespolek, že určitě. „Myslím si, že animace jako taková přináší jistou formu nadhledu a abstrakce daného tématu. Takže myslím si, že ano,“ uvedl.

Video Kampaň Úřadu vlády To je rovnost! - Úřad vlády
1080p 720p 480p 360p 240p

„Sledujeme také zahraniční kampaně a je už dokázáno, že pokud je prezentováno domácí násilí skrz modřiny a hrubou sílu, tak oběti se s tím, bohužel, moc neidentifikují. Takže naopak takovéto vyobrazení vítáme. I v zahraničí vídáme příklady pozitivních kampaní a toto je pozitivní kampaň,“ dodala Jitka Poláková, která působí v organizaci proFEM a Výboru pro prevenci domácího násilí a násilí na ženách. 

Ministr Chvojka nedávno ve Studiu Blesk hovořil o skončení činnosti vládní agentury Hate Free:

Video Ministr Chvojka o konci Hate Free: Musím zjistit, jestli to nebylo jen pro intelektuály - Jaroslav Šimáček, Blesk TV
1080p 720p 480p 360p 240p

Doporučujeme
joudajoudovy ( 10. března 2017 07:21 )

cicmal zdegenerovany tez predvani PR materialy, ktere staly nekolik milionu, aby si pro kricici amiky obstaral dukazy, jak bojuje proti diskriminaci v cesku. takze... otcove pozor!!! nebudete-li chtit na materskou, sami diskriminujete... pokud od valu neodejde tato smecka experimentalnich socanu, otcove, v dalsi petiletce, budete rozkojeni jako byl rozdojen kozel sovetkych zemedelcu. ma to jedno riziko a to flaterniky, kdy jurecka v prirodnim produktu shledne vyssi zvyhodneni pro export a ceskym kojencum se i nadale bude podavat umela nahrazka. vyhled do budoucnosti - otcove! radne dovolenkujte a hodne odstrikavejte a vsichni rovnostarsti pruzkumnici i hodnotilete budou spokojeni.

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa