První firmu ovládá Miloš Skácel, za druhou jako prokuristka vystupuje nepravomocně odsouzená Mrencová, která je spolu se Skácelem ve firmě také společnicí. Vyplývá to z informací, které si ČTK vyžádala u mluvčí kraje Elišky Windové, a z obchodního rejstříku.

Diskusi o metodách mediální propagace Jihomoravského kraje rozpoutal nedávno článek Mladé fronty Dnes (MfD). Deník se zaměřil na osobu skrytou za e-mailovou schránkou pojmenovanou po Lucii Proutníkové. Z adresy několik let chodila médiím vyjádření hejtmana Michala Haška (ČSSD) i avíza na akce s jeho účastí. Podle MfD i podle svědectví bývalé oficiální mluvčí kraje Denisy Kapitančikové žádná Proutníková neexistuje a e-maily rozesílala lobbistka Mrencová.

Hašek a současná mluvčí kraje Eliška Windová poskytli médiím postupně několik vyjádření. Windová minulý týden uvedla, že kraj spolupráci s Janou Mrencovou nepopírá. Hašek v pondělí novinářům řekl, že kraj nemá přímou smluvní spolupráci s Mrencovou, ale s Marketingovým centrem Profil. Z úterních informací od Windové plyne, že v letech 2011 až 2013 kraj uzavíral smlouvy i s Producentským centrem Profil.

Hašek také v pondělí uvedl, že Mrencovou zná, ovšem o žádné Proutníkové nic neví. Otázku e-mailové schránky zaštítěné virtuálním jménem by podle něj měla vysvětlit příslušná mediální agentura. Hašek také uvedl, že kraj zpětně prověří smlouvy s Profilem a jejich výstupy včetně dokladů.

Kauza falešné mluvčí je podle Haška účelový útok

„Tam, kde ta dokladace nebude dostatečná, bude agentura vyzvána k tomu, aby ji doplnila. Pakliže tak neučiní, krajský úřad bude požadovat navrácení adekvátní části poskytnutého plnění finančních prostředků,“ uvedl Hašek. Celou kauzu „falešné mluvčí“ označil za účelový předvolební útok. „Je konstruována pseudokauza, která má Michala Haška znevěrohodnit a má ze mě udělat lháře,“ uvedl Hašek.

Strana zelených a piráti minulý týden vyzvali Haška k rezignaci na funkci hejtmana i na místo v čele kandidátky ČSSD. Vysvětlení chtěli také zástupci koaliční KDU-ČSL. Hašek odstoupit odmítl a v pondělí jej podpořilo předsednictvo krajského výboru ČSSD. Hašek se domnívá, že současný přístup kraje k propagaci je úsporný. Kraj totiž oproti dřívějšku nevydává vlastní periodikum.

Vztahy Jihomoravského kraje s Producentským centrem Profil a Marketingovým centrem Profil

 Firma Rok Cena v korunách Služby
Producentské centrum Profil 2011 237 600 Specializované tréninkové semináře Media Training
Producentské centrum Profil 2012 30 000 Odborné konzultace
Producentské centrum Profil 2013 72 600 Přípravné práce pro akce pořádané krajem, zpracování mediálních materiálů
Marketingové centrum Profil 2011 443 000 Konzultační a poradenská činnost, školení zaměstnanců
Marketingové centrum Profil 2012 813 800 Průzkum veřejného mínění, školení zaměstnanců, osobní a elektronické konzultace
Marketingové centrum Profil 2013 558 294 Marketingové služby, fotografické služby, zajištění podkladů a předjednání pro přijímání významných návštěv
Marketingové centrum Profil 2014 627 990 Fotografické služby, osobní a elektronické konzultace, poradenství v mediální oblasti, zajištění podkladů a předjednání pro přijímání významných návštěv
Marketingové centrum Profil 2015 508 200 Zajištění podkladů a předjednání pro přijímání významných návštěv, osobní a elektronické konzultace a poradenství v mediální oblasti
Marketingové centrum Profil 2016 461 010 Analýza, smlouva o poskytování marketingových služeb – zatím zaplacena jen část

Fotogalerie
12 fotografií