Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Muž, který odhalil podvod s emisemi: Nečekal jsem, že by VW takhle riskoval

Autor: val - 
7. října 2015
10:07

Automobilový inženýr John German stál u zrodu studie, která vedla až k odhalení gigantického podvodu s emisemi koncernu Volkswagen. Nečekal prý, že by automobilka byla ochotná takto riskovat, řekl v rozhovoru pro Lidovky.cz a dodal, že by měli být prověřeni i další výrobci aut. 

„Nečekal jsem, že by byl Volkswagen ochotný riskovat tím, že auta vybaví tímto zařízením. Nicméně mě nepřekvapilo, že k tomu došlo u všech součástí skupiny VW,“ prohlásil German, který šest let pracuje pro neziskovou organizaci Mezinárodní rada pro čistou dopravu (ICCT).

Stál u zrodu současné aféry kolem falšování emisí, když vytvořil studii o nečekaně vysokých emisích dvou volkswagenů. Následně se ukázalo, že podvodným zařízením, spouštějícím se při technické zkoušce, vybavil koncern 11 milionů aut.

Kontrola i u dalších automobilek?

Kopii se zprávou o analýze modelů Jetta a Passat přitom prý Volkswagenu odeslal dva dny před zveřejněním v květnu 2014, dostalo se mu jen strohé odpovědi, že společnost děkuje za e-mail. Od té doby se neozvali.

German se domnívá, že by nyní měly být prověřeny i další automobilky. „Nemáme žádná data ani informace, která by nasvědčovala tomu, že podvodná zařízení používají i další výrobci. Ale je správné tuto otázku pokládat. Zejména proto, že Spojené státy mají nejpřísnější emisní standardy a výše zmíněné agentury CARB a EPA mají silnou právní pozici, mnoho odborných znalostí a zkušeností při vymáhání zmíněných standardů. Ostatní výrobci by měli být vyšetřeni,“ řekl.

S výhrůžkami se prý nesetkal, i když mu aféra samozřejmě změnila život. „V posledních dvou týdnech jsem strávil zhruba sto hodin odpovídáním na otázky novinářů,“ uvedl s tím, že se ale již v ICCT snaží vrátit k „běžné“ práci.

rakovinajeznafty ( 10. listopadu 2015 22:35 )

Pokud motor auta vypouští 20x víc škodlivin než je homologováno, tak by měl přijít o homologaci, bezpečnost lidí v autě je mi ukradená, když to mám dejchat !!! Mám v rodině 2 rakoviny a docela by mě zajímalo kolik je rakovin v USA a kolik v EU když si tu otravujeme vzduch aby někdo ušetřil, když za všechno stejně může nenažranej stát se svou spotřební daní! Jsem rád, že se na to přišlo a doufám, že se to bude řešit.

venxa ( 8. října 2015 02:38 )

Simone ten tvuj rant je plny bulshitu. Zap prve smejd neni ani John German ani USA ale smejdi jsou podvodnici z koncernu VW(a tedy I Skodovky) za vedome podvody emisnich testu. A s tim prodejem osobnich dieselu v Severni Americe to neni nic slavneho. Vzhledem k velice nizkym zdejsim cenam pohonnych hmot je vylozena pitomost kupovat osobak a dieselem.Ostatne ani Ford, GM nebo Chrysler naftove osobaky vubec nevyrabeji.Dieselove motry se davaji jen do HD pickupu a nakladaku kdeje potreba velky kroutici moment na tahini tezkych navesu, ale to jsou turbodiesely 5 litru a vice. A mimochodem ja jsem v mych automobilech nikdy nemel mensi motor nez 5litru V8 (benzinovy). Na takove motory zadny Evropsky diesel nema

salto ( 7. října 2015 10:48 )

Taky si myslím, že jde jenom o prachy. Všichni chtějí být ekologové, ale ono to má všechno svoje hranice a meze. Je to jako když cikán odnaučoval žrát koně a ten když už to skoro uměl, tak chcípnul

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa