Ministr Chládek: Za napadení učitele nestačí zakázat večerníček
Nedávný případ brutálního napadení vychovatelů šroubovákem dvěma chovanci ve výchovném ústavu v Králíkách přiměl ministra školství Marcela Chládka k návštěvě zařízení. Neskrýval zděšení nad podmínkami, v jakých učitelé s problémovými dětmi pracují.
Podle Chládka je nynější situace v ústavech, kdy chovanci jsou agresivní a pedagogové bezmocní vyvrcholením dlouho neřešeného problému. „O tom svědčí už jen to, že jsem první ministr, který se přijel na ústav podívat,“ řekl šéf resortu školství. „Musíme prošetřit komunikaci mezi ministerstvem školství a podřízenými orgány, což tu nebylo a řada problémů byla zametána pod koberec,“ zkritizoval ministr. „Pro mě je šokující, že v roce 2013 došlo k 68 napadením zaměstnanců těchto zařízení a nikdo to neřešil,“ přiznal. „Dnes již bývalí šefové jednotlivých odborů na ministerstvu školství místo řízení ústavů řešili hospodaření, ale ne tak aby bylo dobré jako takové, a proto to vyšetřují audity a zřejmě se tím budou zabývat i jiné orgány,“ nevyloučil Chládek i policejní vyšetřování.
Při prohlídce prostor pasťáku v Králíkách Chládek zjistil, že zaměstnanci zařízení pracují ve velmi nelehkých podmínkách a zázemí pro chovance je špatné. „Ty židle ve třídách, odrbané křeslo pro učitele, to byl smutný pohled,“ uvedl například. Podle něj je proto nutné navýšit finanční prostředky pro ústavy. Hodlá také zvýšit ochranu a pravomoc učitelů, zlepšit prevenci a hlavně zpřísnit tresty pro chovance za napadení pedagogů. „To, co se tady děje, se nedá řešit jen zakázáním večerníčku,“ řekl ministr. „Za to, co se projednávalo jako přestupek, by mohl být jeden až tři roky natvrdo,“ navrhl Chládek.
Ty "děti" to museli od někoho pochytit. Podívejte se kolem, jak každý zná perfektně svoje práva, ale jakési povinnosti, popř. smysl pro pořádek a čest se jaksi vytrácí. Kdo má v této na kost ohlodané republice slovo - gauneři, tuneláři, odkloňovači - ti všichni pod vedením a za halasného přikyvování a podpory pravdoláskařů, zlodějů z ódeesky, úeseky, topky a jiných. Takže si můžeme zazpívat - "Teď už máme co jsme chtěli..."