Jen co Blesk včera otiskl příběh paní Hany, společnost Zepter se rozhodla promluvit! Podle mluvčí Petry Horáčkové prodejci na každé akci mají informovat zákazníky o různých způsobech, jak zboží zaplatit a jak ho dostanou. To ale podle manžela paní Hany neudělali!

„Když se jich ptala, jak jí hrnce přivezou, že nemá brýle a nevidí na to, tak jí prý řekli: »Paní, máte to vše napsané v kupní smlouvě.« Až doma jsme zjistili, že hrnce dostane, až zaplatíme poslední splátku. Tedy za dva roky!“ vzpomíná.

„V daném konkrétním případě si zákaznice z uvedených možností vybrala variantu, kdy zákazník dostává zboží až po splacení celé kupní ceny. Tento druh splátek nabízíme, protože o něj zákazníci mají zájem,“ tvrdí Horáčková s tím, že firma považuje za běžné, že zákazník zboží získává poté, co jej zaplatí.

„Zboží samozřejmě neleží po dobu dvou let na skladě, zákazník dostane nově vyrobené zboží. Jako řešení v jejím případě navrhujeme přeúvěrování její smlouvy (resp. smluv) na úvěr společnosti Home Credit, který běžně nabízíme, navíc ale s nulovým navýšením, při kterém zaplatí 500 Kč zálohu, dále platí splátky dle splátkového kalendáře, zboží získává ihned,“ dodala mluvčí společnosti Zepter.

Jejich přístup jim přijde naprosto normální stejně jako neexistující možnost paní Hany odstoupit od nevýhodné smlouvy. Ta totiž podepsala splátkový kalendář na provozovně, a tudíž ztratila možnost odstoupit do 14 dnů od smlouvy.

Lukáš Zelený: Pozor na šmejdské praktiky

Smlouvy uzavírané v provozovnách

Společnost Zepter disponuje rozsáhlou sítí provozoven, tj. míst nahlášených k provozování podnikatelské činnosti v živnostenském rejstříku, ve snaze vyloučit právo spotřebitele odstoupit od smlouvy uzavřené mimo prostory obvyklé k podnikání podle § 57 občanského zákoníku. Nejde o prostory, kde může spotřebitel prodej zboží čekat. Jedná se o zastrčené prostory kancelářských budov a sály hotelů. Společnost Zepter si účelově vykládá pojem „prostor obvyklý k podnikání“ jako provozovnu. Právní úprava odstoupení od smluv uzavřených mimo prostory obvyklé k podnikání však cílí na to, jestli spotřebitel dané prostory vnímá jako obvyklé a prodej v těchto prostorách očekává. Rozhodne-li se spotřebitel od smlouvy odstoupit podle uvedeného ustanovení zákona, společnost Zepter odstoupení nerespektuje a dožaduje se zaplacení kupní ceny.

Zboží dostanete, až ho celé splatíte

Zboží se zákazníkovi dostane do rukou až po úplném splacení kupní ceny, tedy klidně až za několik let. Může se tak stát, že spotřebitel obdrží výrobek zcela jiného provedení, než který si původně vybral.

Napište nám to!
Autor: archiv Blesku

BOJUJTE S BLESKEM PROTI ŠMEJDŮM

Pokud chcete podpořit Petici proti šmejdům, můžete využít i jakoukoli pobočku České pošty, která se k akci připojila. Petiční archy jsou k dispozici na 3300 pobočkách. Petiční archy lze stáhnout i na www.peticeprotismejdum.cz

Fotogalerie
3 fotografie