Úřadu Prahy 1 dorazilo proti návrhu 65 připomínek, zamítl všechny. "Na polovinu našich připomínek vůbec neodpověděli, nebo je zamítli způsobem, který by u soudu určitě neobstál. Nezabývali se ani tím, že omezení přetne tři celoměstské cyklotrasy," uvedl k tomu Vratislav Filler ze spolku Automat. S plánem Prahy 1 nesouhlasily ani magistrát, dopravní podnik, Praha 7 nebo přepravní společnosti, které v centru využívají kurýry na kolech.

Kromě žaloby u soudu požádal Automat také o přezkum silniční úřad magistrátu, který je nadřízeným orgánem Prahy 1 a může podle spolku rozhodnutí zrušit. Na programu čtvrtečního jednání zastupitelstva je také petice proti omezení se zhruba 1300 podpisy. Jednu obdobnou petici už zastupitelé vzali na vědomí. Automat zároveň nabízí, že pokud bude plán Prahy 1 pozastaven, navrhne vlastní kompromisní řešení cyklistiky v centru metropole.

Magistrát může podle mluvčího Víta Hofmana pouze přezkoumat, jestli úřad dodržel všechny náležitosti dané zákonem. "Posoudit tak můžeme, zda byly dodrženy termíny, zda bylo opatření uveřejněno na úřední desce a podobně," sdělil ČTK. Doplnil, že v minulosti podobná opatření vždy řešily soudy, a úřad tak musí prověřit, jak dál postupovat. "V otázce případného zrušení je mnohem efektivnější soudní přezkum," zakončil.

Podle mluvčí Prahy 1 Veroniky Blažkové má opatření zajistit bezpečnost chodců a obyvatelé Prahy 1 si na cyklisty stěžují pravidelně. "Prosíme o ohleduplný přístup mezi lidmi, máme zprávy i od cyklistů, kteří to pochopení mají a s omezením nemají problém," sdělila ČTK. V úsecích s omezením mohou cyklisté podle radnice kola vést a pouze v případě, že se rozhodnou tak neučinit, budou muset využít objízdné trasy. Mluvčí doplnila, že omezení vstoupí reálně v platnost až po osazení dopravního značení.

Omezení počítá s objízdnými trasami, například ulici Na Příkopě bude nutné objet Jindřišskou a Panskou směrem na Ovocný trh. Směrem na západ zase objížďka povede Vodičkovou a Lazarskou ulicí a dále na Národní třídu.

Podle původních vyjádření radnice Prahy 1 mělo omezení mířit zejména proti takzvaným motorovým koloběžkám, které se začaly po centru metropole pohybovat po zákazu vozítek segway a ohrožovat chodce. V opatření se nicméně explicitně mluví o ohrožení chodců cyklisty. Přípravu má na starosti dopravní úřad pro Prahu 1. V minulosti pro pěší zóny v centru města vydal výjimku, která naopak pohyb cyklistů umožnila. Záměr před loňskými prázdninami schválila rada městské části, další rozhodování nyní dělají úředníci.