"Informace Kloknerova ústavu neústí do závěru, že ten most musí být bez dalšího uzavřen. Ta informace říká pouze, že u předmětného nejkritičtějšího bodu mostu, to znamená rám C, který se nachází u schodiště na libeňské straně mostu, ústav doporučuje, aby byla vyloučena doprava nad pět tun a tramvajová doprava. Ale neříká se, že ten most musí být celý uzavřen," řekl Stropnický.

Praha mohla podle Stropnického zvolit jiné řešení než úplnou uzavírku mostu. Zmínil řešení omezeného provozu prostřednictvím dočasných semaforů nebo za pomoci strážníků, kteří by regulovali dopravu.

Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) se na dnešním jednání výboru pro dopravu za Technickou správu komunikací a rozhodnutí zavřít most postavil. Podle Dolínka není správa schopna technickými prostředky regulovat dopravu tak, aby nedošlo k tomu, že by se na mostě potkala vozidla, která by překračovala maximální hmotnost pěti tun, které je konstrukce v kritickém místě schopna unést.

Jako jedno z kompenzačních opatření v souvislosti s nuceným uzavřením Libeňského mostu bude od čtvrtka 25. ledna zprovozněn přívoz Karlín - Holešovice, který normálně v zimních měsících nefunguje, uvedl Dolínek na twitteru.

Technická správa komunikací (TSK) v minulosti připravovala zbourání mostu a výstavbu nového. Zastupitelé to v roce 2016 odmítli a vybrali variantu rekonstrukce. Teď město čeká na rozhodnutí ministerstva kultury, zda je most památkou, a rekonstrukci tak nemůže zahájit. Zároveň je podle Stropnického nepoužitelný i původní plán TSK. Počítá totiž s použitím původních pilířů, které jsou ale ve velmi špatném stavu. "Neumožňují nanést na ně nové konstrukce," řekl Stropnický.

Po prosincovém pádu lávky v Troji se v Praze rozhořela debata o stavu pražských mostů. Stropnický proto vyzve primátorčina náměstka Dolínka (ČSSD), aby zadal vypracování diagnostiky všech pražských mostů, které jsou zařazeny na škále hodnocení stavu mostů do šesté třídy ze sedmibodové škály, přičemž sedmička je nejhorší. Následně mají být prověřeny i mosty ve skupině pět.