Na podzim 1977 čelila spolková republika do té doby bezprecedentní vlně teroristických činů a únosů. Druhá generace Frakce Rudé armády (RAF) se jimi snažila dosáhnout osvobození zakladatelů této teroristické skupiny Andrease Baadera, Gudrun Ensslinové a Jana-Carla Raspeho, kteří v té době seděli ve zvláštní části stuttgartského vězení Stammheim.

Součástí teroristické vlny byl i únos letadla Boeing 737 společnosti Lufthansa, které směřovalo z Mallorky do Frankfurtu nad Mohanem. Čtyřčlenné palestinské komando spolupracující s RAF se stroje s 86 cestujícími a pěti členy posádky zmocnilo 13. října. Po několika mezipřistáních - během jednoho z nich teroristé zastřelili kapitána letadla - stroj o čtyři dny později dosedl na plochu letiště v somálském hlavním městě Mogadišu.

Vyčerpávající drama nakonec v noci na 18. října na somálském letišti ukončilo speciální německé protiteroristické komando GSG 9, kterému se podařilo rukojmí osvobodit. Všichni akci přežili. Trojice zakládajících členů RAF byla ten samý den ráno nalezena mrtvá ve svých celách; spáchala sebevraždu.

Stroj Landshut, jehož jméno je od té doby nerozlučně spjato s terorismem RAF, německá Lufthansa opravila a už o čtyři týdny po osvobození znovu používala až do roku 1985. Po několikanásobné změně majitele letadlo nakonec skončilo zrezivělé na brazilském "hřbitově letadel" ve městě Fortaleza.

Letos stroj koupilo německé ministerstvo zahraničí za 20.000 eur (520.000 korun), což podle něho odpovídá ceně šrotu o stejné váze. Ministr zahraničí Sigmar Gabriel (SPD) k nákupu uvedl, že dějiny letadla jsou dramatické a nanejvýš aktuální v dnešní době, kdy nás ohrožuje docela jiný druh terorismu. Poselství Landshutu je "nenecháme se zastrašit", řekl ministr Gabriel.